2008-ban egymással versengve dobták piacra készülékeiket a legjelentősebb gyártók. Az iPhone 3G tovább növelte az Apple sikerét, míg a Google kezdőként jelent meg saját, G1 jelzésű okostelefonjával. A Blackberry Stormmal a RIM megerősítette pozícióját az általa preferált üzleti körökben. A Nokia pedig N97-esével igyekezett tartani a lépést. Összességében nem volt rossz év – nyilatkozta a BBC-nek a Mobil Entertainment Forum elnöke. Andrew Bud szerint 2008 megmutatta, hogyan lendítik fel a piacot az innovatív eszközök, de egyben rávilágított több problémára is.
Ami a pozitívumokat illeti: az okostelefonok sokszor a már bejáratott közösségi portálokat is igyekeztek a saját javukra fordítani és a készülékekre írt alkalmazások egy új, dinamikusan fejlődő területként jelentek meg. az Apple tájékoztatása szerint júliustól szeptemberig 100 millió szoftvert töltöttek le az iPhone tulajdonosok világszerte.
Az Ovum elemzője szerint a siker egyik előmozdítója a 3G, pontosabban a HSPA (High Speed Packet Access) – a gyors adatátvitelt biztosító technológia egyben jelezte, hogy a korábbi mobilinternet módszerek lassan kiöregednek. Ezen a téren további fejlődés várható, mivel várhatóan 2009-ben kezd elterjedni a HSPA+, amely 42 Mbps letöltési sebességet tesz lehetővé a mobil eszközökön is.
A teljes piac viszont bizonytalan jövő elé néz, a CCS Insight elemzése szerint jövőre – 2001 óta először – minden részterületen csökkennek a mobiltelefon eladások. Fellendülés csak a fejlődő országok piacain várható: India, Kína penetrációja ugyanis Nyugat-Európához képest még mindig alacsonynak mondható.
A szolgáltatóknak mindenesetre több problémával kell szembenézniük: egyrészt rá kell venniük az előfizetőiket, hogy minél több adatszolgáltatást vegyenek igénybe, másrészt követniük kell a sajátmaguk által generált kereslet infrastruktúra igényeit. A gazdasági válságot figyelembe véve valószínűsíthető, hogy több cégnek is gondot jelent majd az egyre növekvő mobilhálózatok fejlesztése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.