BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A lapostévépiac sem válságálló – Csökkennek az eladások az USA-ban

Jövőre – az elmúlt évtizedben először – csökkenést várnak a lapostévé piacon. A szektor bevételei pedig 2000 óta először szintén csökkenni fognak.

A DisplaySearch adatai szerint 2009-ben – egy évtized után először – csökkenni fognak a lapos televíziók eladásai, a szektor bevételei pedig 2000 óta először szintén csökkenni fognak – írja a New York Times. Az elemzők hosszú ideje úgy érvelnek, hogy a lapos televíziók piacát nem fogja befolyásolni a válság, mivel az amerikaiak – történjék bármi – továbbra is vásárolni fogják az LCD- és plazma készülékeket. A fogyasztók azonban rácáfoltak erre és már ebben az évben is jóval kevesebbet költöttek, holott az árak meredeken zuhantak.

Az összes lapos televízió típus eladásai 2009-ben várhatóan mindössze 4 százalékkal növekszik majd, ez töredéke a korábbi 20-70 százalékos erősödésnek. A DisplaySearch elemzője szerint várható volt, hogy miután véget ért a váltás és a felhasználókra jó része már vásárolt digitális televíziót, a növekedés lassulni fog, de ez az ütem őt is meglepte. A képernyőgyártók már augusztusban csökkentették a termelésüket, a gyárak jelenleg 80 százalékos kapacitással üzemelnek.

Globális szinten ugyan továbbra is 17 százalékos növekedést várnak az LCD piactól, de ezt szinte teljes egészében a fejlődő országok állítják majd elő. A kategória bevétele 16, a teljes lapostévé piac bevétele 18 százalékkal csökken majd. Az Egyesült Államokban a csökkenés erősebb, 24 százalékot tesz majd ki.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.