A DisplaySearch adatai szerint 2009-ben – egy évtized után először – csökkenni fognak a lapos televíziók eladásai, a szektor bevételei pedig 2000 óta először szintén csökkenni fognak – írja a New York Times. Az elemzők hosszú ideje úgy érvelnek, hogy a lapos televíziók piacát nem fogja befolyásolni a válság, mivel az amerikaiak – történjék bármi – továbbra is vásárolni fogják az LCD- és plazma készülékeket. A fogyasztók azonban rácáfoltak erre és már ebben az évben is jóval kevesebbet költöttek, holott az árak meredeken zuhantak.
Az összes lapos televízió típus eladásai 2009-ben várhatóan mindössze 4 százalékkal növekszik majd, ez töredéke a korábbi 20-70 százalékos erősödésnek. A DisplaySearch elemzője szerint várható volt, hogy miután véget ért a váltás és a felhasználókra jó része már vásárolt digitális televíziót, a növekedés lassulni fog, de ez az ütem őt is meglepte. A képernyőgyártók már augusztusban csökkentették a termelésüket, a gyárak jelenleg 80 százalékos kapacitással üzemelnek.
Globális szinten ugyan továbbra is 17 százalékos növekedést várnak az LCD piactól, de ezt szinte teljes egészében a fejlődő országok állítják majd elő. A kategória bevétele 16, a teljes lapostévé piac bevétele 18 százalékkal csökken majd. Az Egyesült Államokban a csökkenés erősebb, 24 százalékot tesz majd ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.