A Cisco Systems a januári CES-en mutatja be új termékeit, amelyekkel reményei szerint utoléri az Apple-t és a Sony-t. A cég olyan elektronikai eszközöket dob piacra, amelyek megkönnyítik az internetes tartalmak és a televízió összehangolását. A januári bemutató egy hosszú távú stratégia része, amellyel a Cisco a fogyasztói elektronikai ágazatot kívánja meghódítani – írja a New York Times.
A Cisco Systems az internetes kapcsolatot biztosító hálózati infrastruktúra jelentős részének gyártója és üzemeltetője. A cég kiterjedését jól mutatja, hogy – saját adatai szerint – a világ teljes e-mail forgalmának 30 százalékát képes monitorozni. A rooterek és switch-ek gyártójaként közvetve már bejutott a fogyasztók lakásába, még ha azok nem is tudják, hogy az otthoni számítógépek internet kapcsolódásáról gondoskodó, első számú LinkSys szintén a Cisco tulajdona.
A cég alelnöke szerint az internetes kapcsolat a kulcs a fogyasztói elektronikában is: a blu-ray lejátszók, kamerák, set-top boxok nagy része ugyanis a világhálóra kapcsolódik. Ugyanakkor a Cisco hiába rendelkezik 25 milliárd dollárnyi készpénzzel és az üzleti szektor vezető helyével, mivel a fogyasztói piacon neve még ismeretlen.
A számítástechnikai vállalatok közül eddig egyedül az Apple érte el sikeresen a végfelhasználókat. A Dell és a Gateway időként próbálkozik a televíziós és zenei szektorral. A HP az otthoni videózáshoz fejleszt eszközöket, de a televíziós szektorból egyelőre kimarad. A Intel pedig feladta otthoni médiacenterekhez készített processzorainak árusítását
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.