A korábbi közlésnek megfelelően idén először Philip Schiller marketingigazgató beszélt a Macworld kiállításon. Steve Jobs távollétében a cég bejelentette: 69 centre (139 forint) csökkenti az Apple online zeneboltjában, az iTunes-on kapható dalok egy részének árát – tudósít az AP. A dalok árazásának rendszere is megváltozik: míg korábban minden felvételhez 99 centért juthattak hozzá a felhasználók, addig most a kiadók döntheti el, hogy a három árkategória (69 cent, 99 cent, 1,29 dollár) közül melyiket választják.
Az Apple azért tett kedvezményeket a zenei vállalatok felé, mert a negyedév végére zenei könyvtárának minden elemét (DRM) védelem nélkül szeretné forgalmazni. A DRM-mel ellátott dalok esetében másolási és mentési korlátozások voltak érvényben, a kiadók így próbáltak gátat szabni az illegális terjesztésnek.
Az Apple azért kényszerül erre a lépésre, mert bár az iTunes még mindig a legnépszerűbb online zenei áruház, az MP3 szolgáltatást 2007-ben elindító Amazon minden dalt DRM mentesen ad és egy év alatt az összes nagy lemezkiadóval leszerződött.
További hír, hogy az iPhone 3G felhasználók a továbbiakban Wi-Fi nélkül, a mobilhálózaton is tudnak majd zenéket vásárolni. Philip Schiller a közönség és a cég véleménye szerint is jól helyettesítette a lassan ikonná váló Steve Jobs-ot, ugyanakkor – a várakozásoknak megfelelően – az Apple semmilyen "nagy durranást" nem jelentett be a vezérigazgató távollétében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.