A Hewlett-Packard és a Lenovo már korábban eldöntötte, hogy beszáll az okostelefon szektorba, a két céget pedig most követte a Dell és az Acer. "Ott van a Nokia, a kategória gorillája, az iPhone, ami szuper cool és a Blackberry, amire minden menedzsernek szüksége van. Mit tudnak ezek a PC-gyártók felmutatni?" – összegezte a problémát a Reutersnek az IDC elemzője.
Aloysius Choong szerint a számítástechnikai cégek nem annyira a kreativitásukról, mint inkább a tömegtermelési képességeikről híresek. Az okostelefon piacon azonban a márka, a stílus és a forma fontosabb, mint a materiális vetület – véli az elemző. Véleményével egyetért a Gartner munkatársa is, aki szerint a cégek nagy kockázatot vállalnak azzal, hogy egy teljesen más területre lépnek.
A lelkesedés perszer érhető, hiszen az okostelefonok – a többi infokommunikációs ágazattal ellentétben – 2008-ban is dinamikusan fejlődtek, 22 százalékos globális növekedést elérve a tavaly évben. A számtalan funkcióval szerelt miniszámítógépek jelentős árrésre adnak lehetőséget, de a hirtelen keletkező túlkínált esélye itt is fennáll.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.