BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ötcsillagosok: Mazda6, Toyota iQ és Avensis - Fotó

A legbiztonságosabb autók közé tartozik az új Mazda6, miután ötcsillagos besorolást érte el az Euro NCAP 2009-es összetett biztonsági töréstesztjén.

A Mazda5 2005 szeptemberében, a Mazda2 pedig 2007 decemberében érte el az ötcsillagos eredményt. Mindkettő a legmagasabb pontszámot kapta az Euro NCAP-től a felnőtt utasvédelem kategóriában.

Az idei évre az Euro NCAP új értékelési rendszert vezetett be. Ez egy általános besorolással értékeli a jármű biztonságát, melyet az egyes területek részeredményeiből - felnőtt és gyerek utasvédelem, gyalogosvédelem, vezetőtámogató rendszerek - számítanak ki. Az ötcsillagos értékeléshez legalább 70 százalékos összesített teljesítményre van szükség.

Az Euro NCAP pontozási rendszere most első ízben ismeri el és értékeli az olyan vezetőtámogatási rendszereket, mint a menetstabilizáló elektronika vagy a szabályozható sebességhatároló. Ahhoz, hogy az Euro NCAP figyelembe vegye az adott berendezést, annak az Európai Unió 27 országában forgalmazott 2009-es modellek legalább 85 százalékában alapfelszerelésnek kell lennie.

Az új rendszer szerint az új Toyota Avensis és az iQ is maximális pontszámot kapott. Az Avensis 81 százalékos összesített, súlyozott pontszáma annqak eredménye, hogy a kocsiban megtalálható az ütközés-megelőző rendszer, az adaptív sebességtartó automata, valamint a sávbantartó, illetve sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.

Szélsőségesen kompakt, városbarát méretei dacára az iQ 79 százalékos eredményt ért el. Minden iQ modellen alapfelszerelés a 9 légzsák (köztük a világon első ízben alkalmazott, hátsó ablaki függönylégzsák), a blokkolásgátló (ABS), az elektronikus fékerőelosztó (EBD), a menetstabilizáló elektronika (VSC) és a kipörgésgátló.

Az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) az európai országok közlekedési hatóságainak független ügynöksége. Járműbiztonsági tesztjeit 1997 óta teszi közzé.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.