A szakemberek szerint ha beindulna a program, akár tíz-húszezer új autót értékesíthetnének a márkakereskedők és a beszállítóipar is megrendelésekhez juthatna. De ha nem sikerül még az első fél évben elindítani, később már nem is lesz értelme. A gazdasági minisztériumban elkészült egy koncepció.
Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) társelnöke a Népszavának úgy nyilatkozott: ha nem sikerül az első félévben megállapodni a roncsprémium programról, akkor már nem is lesz sok értelme.
A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium a lapnak elmondta: előkészítettek egy konszenzusos javaslatot az Európa több országában alkalmazott roncsautó-becserélési programok alapján. A jogszabály elfogadásáról a kormány dönt majd. A tárca ugyanakkor leszögezte: a kedvezmény bevezetése csak minimálisan segítené a Magyarországon gyártott gépkocsik eladását, mivel azok 90 százaléka exportra készül.
Győző Gábor viszont úgy véli, a külföldön gyártott autók eladásainak növekedése is pozitív hatással lenne a hazai gazdaságra. Az MGE társelnöke szerint a program 10-20 ezer új autó értékesítését ösztönözhetné.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.