A válság ellenére az elmúlt három év legjobb ünnepi forgalmát produkálta a múlt év végén a brit Tesco áruházlánc – számolt be a társaság közleményében. Terry Leahy, a cég vezérigazgatója kiemelkedőnek nevezte a csoport karácsonyi és újévi teljesítményét.
A világ negyedik legnagyobb kiskereskedelmi hálózata a január 9-ét megelőző három hétben 7,5 százalékkal növelte globális forgalmát az egy évvel korábbihoz képest. A cég nagy-britanniai eladásai 8,3 százalékkal emelkedtek, ázsiai forgalma az időszakban 7,8 százalékkal bővült, míg az amerikai Fresh & Easy hálózata 3,5 százalékkal adott el többet az egy évvel korábbinál, s Európában a növekedés 0,8-es volt – változatlan árfolyamon számolva. Az elmúlt hat hetet tekintve a bővülés Nagy-Britanniában 4,9 százalékos volt, az előző 18 hét alatt is enyhe, 0,1-es növekedésről számolt be a Tesco. Ezzel a merészebb elemzői várakozásokat is túlteljesítette a lánc, ráadásul azért nagyon kedvezők az eredmények, mert a cég bevételének háromnegyedét a hazai piacán realizálja.
A cég a legfőbb nyertesnek a minőségi termékeket tekinti, ezekből 16 százalékkal többet adtak el az idén karácsonykor. Az élelmiszereken kívül a ruházati és elektronikai termékek, valamint a játékok teljesítettek jól – nyilatkozott Laurie McIlwee, a társaság pénzügyi igazgatója. A vezető szerint a válság miatt a britek egy évig visszafogták költéseiket, most azonban úgy tűnik, hogy elfordultak az olcsóbb termékektől, és a drágább árucikkekkel kárpótolták magukat. Ennek tudható be, hogy a karácsonyi időszakban a cégnél 35 százalékkal több pezsgőt értékesítettek, mint egy évvel korábban. Nagyon jól teljesített még a társaság az úgynevezett non-food kategóriában is. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.