Az olyan oldalak, mint a Spotify, a We7 és a Last.fm több millió dalt kínálnak azonnal meghallgatható, de legálisan nem menthető (streaming) formában. A négy legnagyobb zenekiadó egyike, a Warner Music a jövőben az ilyen portálok számára nem engedélyezi zenéinek felhasználást, mert ez megfogalmazása szerint "egyértelműen árt az iparágnak".
A Spotify 6 európai országban 7 millió felhasználóval működik és a tervek szerint hamarosan az Egyesült Államokban is elérhető lesz. A látogatók 95 százaléka az ingyenes zenehallgatást választja, a dalok között elhangzó reklámokból tartja fent magát az oldal. 250 ezren használják az előfizetéses szolgáltatást, amely lehetővé teszi a zenék rögzítését reklámok nélkül.
A BBC szerint egyelőre nem világos, hogy a döntés nyomán a Warner Music a már interneten elérhető zenéket is törli-e. A vezérigazgató elmondta: a vállalat az előfizetéses zenei szolgáltatásokat választja. Edgar Bronfman Jr. úgy véli, hogy a potenciális előfizetők száma eltörpül azoké mellett, akik jelenleg az iTunes-on vásárolnak zenét. Az átalánydíjas webes zene előfizetés a Warner vezére szerint több száz millió vagy akár milliárd felhasználót is magához csábíthat és ez az üzleti forma sokkal kifizetődőbb, mint az iTunes vagy az Amazon által alkalmazott dalonkénti díj.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.