BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Állásvadászat a neten - Kár a gőzért?

Egy friss amerikai felmérés szerint a legnagyobb gazdasági erővel rendelkező cégek csak alkalmazottaik töredékét veszik fel internetes állásportálokon keresztül.

A két legnagyobb amerikai állásportál, a CareerBuilder és a Monster azt állítja, hogy a Fortune 500 listáján szereplő legerősebb vállalatok 95 százaléka képviselteti magát az oldalon. Az álláskeresők egy része számtalan posztra jelentkezik az interneten, de kérdéses ennek sikere.

A CareerXroads mérései szerint ezek a cégek csak az alkalmazottak 13 százalékát veszik fel ilyen portálok segítségével és a magasabb posztok betöltésére szinte soha nem veszik igénybe az állásportálokat. Ezekben az esetekben ugyanis a személyes kapcsolati hálók, referenciák sokkal fontosabbak, ráadásul az alkalmas jelöltek jó része "passzív", vagyis nem keres állást.

A Fortune-nak nyilatkozó ConAgra Foods vezetője például kétharmaddal kevesebb dolgozót vesz fel internetes lapok segítségével, viszont egyre gyakrabban használja az olyan közösségi portálokat, mint a LinkedIn. És ezzel nincs egyedül, ezt mutatja, hogy a Monster számos hirdetést helyez el más weboldalakon, hogy magához csábítsa a jelölteket, ráadásul a regisztrált felhasználói 73 százaléka jelenleg alkalmazásban van. Összehasonlításképpen: míg a szintén a legnagyobbak közé tartozó CareerBuilder most integrálja a 3 millió felhasználóval rendelkező BrightFuse-t, addig a LinkedIn felhasználóinak száma 55 millió.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.