A Jato közleménye szerint Európában májusig mindössze 2,9 százalékkal fogyott több új autó, mint a tavalyi év első öt hónapjában. Az egyre csökkenő ütemű növekedés oka leginkább a német és a görög piacok általánosan kedvezőtlen gazdasági helyzetéből fakadó alulteljesítése volt.
Olaszország, Franciaország, valamint több közép-kelet-európai piac is csökkenő eladásokat jelentett az eurózónában kialakult általános vásárlói bizalom megingása miatt. Nagy-Britanniában és Spanyolországban növekedtek az új autó értékesítések, a német piac továbbra is esik.
A brit piacon 22 százalékkal nőtt az új autók száma az első öt hónapban és elérte a 913.436 darabot. Spanyolországban 43,9 százalékos volt a növekedés, az új autók száma 483.763 volt január-májusban. Olaszországban és Franciaországban az első öt hónapban ugyan nőtt az új autók száma, de májusban csökkenést mértek, Olaszországban a visszaesés mértéke 13,8, Franciaországban 9,7 százalékkal.
A közlemény szerint a Ford és a Volkswagen is erősen szenved a német piac általános gyengélkedésétől, amely májusban 35,1 százalékkal kevesebb új autó értékesítést produkált, mint tavaly ilyenkor. A Renualt-nak kedvezett az új piaci felállás, ugyanis megszerezték a második helyet májusban, megelőzve ezzel a Fordot, így éves szinten pedig mindössze 13.684 darabra csökkent az eladási különbség a két márka között.
A jelenlegi helyzet fontos üzenetet közvetít, ugyanis az üzletági szereplők és külső szakértők is bizakodtak abban, hogy erre az időszakra erőre kap a gazdaság. A korábbi roncsprémiumok piacélénkítő hatásai nélkül az egyes országok és márkák csak a kivárás taktikáját választhatják, míg a gazdaságok elérik a relatív stabilitást és a piaci körülmények kedvezőbben alakulnak - áll a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.