Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója: „A kereslet visszaesése megbolygatta a piaci viszonyokat, és nemcsak az autócserét, hanem a karbantartást is halogatják az ügyfelek.”
- A gazdaság állapotának fokmérője az autópiac. Az első hat hónapban 46 százalékkal szűkült a forgalom az elmúlt év azonos időszakában eladott amúgy is lecsökkent mennyiséghez képest. Mi várható az év második felében?
- A tendencia korántsem ad okot derűlátásra, ezért csak megerősíteni tudom az MGE 50 ezer darabos személyautó-értékesítési prognózisát. De az eladások már 2006-ban is 22 ezerrel estek az előző évhez képest, bár akkor a csökkenés ellenére is 180 ezer személykocsi talált gazdára. Igaz, a gazdaság teljesítőképessége alapján a reális piaci volumen 120-130 ezer lett volna. Azonban a piacot túlfűtő különféle hitelkonstrukciók miatt – amelyeket a Pénzügy Szervezetek Állami Felügyelete azóta már lehetetlenné tett – akkora mennyiségű autó került az utakra, amely nem volt arányban a valós fizetőképes kereslettel. Ezért a felelős hitelezéssel kapcsolatban a közelmúltban hozott intézkedések sok elemével teljes mértékben egyetértek.
- A szakma szereplői nemigen akarnak beszélni egy esetleges roncsautóprogramról. Pedig korábban voltak egy ilyen program bevezetését szorgalmazó hangok.
- Nem is csoda, hogy csend van, hiszen mindenki attól tart, ha megjelenik egy a bevezetést kezdeményező hír, a maradék forgalomtól is elbúcsúzhatunk. Azt pedig a piac minden szereplője tudja, hogy az állam most nem fog támogatni egy autócsere-programot, és mindazok, akik reálisan értékelik a gazdasági helyzetet, nem is szorgalmazzák. Viszont valamiféle piacélénkítő lépés nagyon kellene. A kormányzat által meghirdetett különböző típusú adók csökkentése jó irányt jelenthet, mivel hozzájárulhat a vállalkozások fejlesztési, beruházási kedvéhez, a munkanélküliség csökkenéséhez, a családok nettó jövedelmének növekedéséhez és talán a lakosság pozitívabb hangulatához. Ezen tényezők jelenthetik a válságból kivezető keresletnövekedést.
- Az Opel 2008 végéig a Suzuki mögött a második helyen volt a piacon. Az első fél évben azonban a harmadik helyre csúszott, a Suzuki pedig hetedik lett.
- A kereslet általános visszaesése megbolygatta a piaci viszonyokat. És úgy látszik, nemcsak az autócserét, hanem a karbantartást is halogatják, visszafogják az ügyfelek. Szerencsére az Opelnek stabil, márkahű ügyfélköre alakult ki az elmúlt években, ám az új modellgeneráció bevezetése (Insignia, új Astra, új Movano és rövidesen jön az új Meriva) átmenetileg a piaci részesedés kismértékű csökkenését eredményezte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.