BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még száguld a prémium szegmens

Veszélyes lehet a Kína-központúság – Lassulás az ázsiai országban – Az USA is gyengélkedik

A BMW a nemzetközi piaci feltételek javulására, valamint az első félévi erős értékesítésnövekedés miatt módosította előrejelzését, s közölte: a korábban vártnál magasabb profitra számít. A német autógyártó január és június között 13,1 százalékkal több autót adott el, mint az előző év azonos időszakában. A cég most a teljes évet tekintve az eladások mintegy 10 százalékos emelkedésére, azaz összesen 1,4 millió gépjármű értékesítésére számít. A BMW korábban egy számjegyű növekedést prognosztizált.

A világ első számú luxusautó-gyártója az idén már másodszor emeli a teljes évre vonatkozó előrejelzését, az eredmények javulásában – akárcsak riválisai esetében – nagy szerepet játszik a kínai piac. Az ázsiai országban a BMW a múlt évinek a kétszeresére, 75 615 darab eladott gépjárműre tornászta fel értékesítéseit az első fél évben.

A BMW helyi üzemei már nem képesek lépést tartani a kereslettel, ezért a németországi gyárakat is fokozottabban bevonják Kína ellátásába. „Dupla műszakokat is vállalunk, ha kell” – mondta Harald Krüger, a vállalat személyzeti vezetője a Financial Timesnak. Egyedül a müncheni BMW-gyárban 10 ezer autóval többet kell előállítaniuk a tervezettnél. „Ez azzal is járhat, hogy a jelenleg 7,5 órás munkanapok helyett visszaállunk a 8 órás műszakokra” – tette hozzá a személyzeti vezető. Jelenleg minden harmadik 7-es modellt Kínában értékesíti a konszern, ősszel pedig érkezik a speciálisan a kínai piacra tervezett 5-ös BMW, amely iránt már most nagy a kereslet.

A BMW mellett a Daimler és az Audi is megemelte profit-előrejelzését erre az évre, mindkét nagy luxusautó-gyártó a kínai piacon látja a növekedési potenciált.

Ugyanakkor az ottani autóeladások ez év júniusban mindössze 10,9 százalékkal voltak magasabbak az előző évinél, míg a növekedési arány májusban még 25 százalékot tett ki. Az IHS Automotive elemzője szerint jövőre a lassuló kínai gazdaságnövekedés (1,9-ről 8,7 százalékra) 3 százalékkal vetheti viszsza az ottani gépkocsieladásokat.

A világ legnagyobb autópiaca tehát lassul, és ugyanez mondható el a második számú piacról is: az Egyesült Államokban júniusban éves rátán 11,1 millió gépkocsi kelt el. Ez ugyan magasabb az egy évvel ezelőtti számnál, de elmarad az idei év korábbi kéthavi adatától. Ezzel párhuzamosan az autócsere-programok kifutásával a legfontosabb európai piacok teljesítménye is romlik: Németországban júniusban 32 százalékkal kevesebb gépkocsi talált gazdára, mint tavaly ilyenkor. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.