A BMW a nemzetközi piaci feltételek javulására, valamint az első félévi erős értékesítésnövekedés miatt módosította előrejelzését, s közölte: a korábban vártnál magasabb profitra számít. A német autógyártó január és június között 13,1 százalékkal több autót adott el, mint az előző év azonos időszakában. A cég most a teljes évet tekintve az eladások mintegy 10 százalékos emelkedésére, azaz összesen 1,4 millió gépjármű értékesítésére számít. A BMW korábban egy számjegyű növekedést prognosztizált.
A világ első számú luxusautó-gyártója az idén már másodszor emeli a teljes évre vonatkozó előrejelzését, az eredmények javulásában – akárcsak riválisai esetében – nagy szerepet játszik a kínai piac. Az ázsiai országban a BMW a múlt évinek a kétszeresére, 75 615 darab eladott gépjárműre tornászta fel értékesítéseit az első fél évben.
A BMW helyi üzemei már nem képesek lépést tartani a kereslettel, ezért a németországi gyárakat is fokozottabban bevonják Kína ellátásába. „Dupla műszakokat is vállalunk, ha kell” – mondta Harald Krüger, a vállalat személyzeti vezetője a Financial Timesnak. Egyedül a müncheni BMW-gyárban 10 ezer autóval többet kell előállítaniuk a tervezettnél. „Ez azzal is járhat, hogy a jelenleg 7,5 órás munkanapok helyett visszaállunk a 8 órás műszakokra” – tette hozzá a személyzeti vezető. Jelenleg minden harmadik 7-es modellt Kínában értékesíti a konszern, ősszel pedig érkezik a speciálisan a kínai piacra tervezett 5-ös BMW, amely iránt már most nagy a kereslet.
A BMW mellett a Daimler és az Audi is megemelte profit-előrejelzését erre az évre, mindkét nagy luxusautó-gyártó a kínai piacon látja a növekedési potenciált.
Ugyanakkor az ottani autóeladások ez év júniusban mindössze 10,9 százalékkal voltak magasabbak az előző évinél, míg a növekedési arány májusban még 25 százalékot tett ki. Az IHS Automotive elemzője szerint jövőre a lassuló kínai gazdaságnövekedés (1,9-ről 8,7 százalékra) 3 százalékkal vetheti viszsza az ottani gépkocsieladásokat.
A világ legnagyobb autópiaca tehát lassul, és ugyanez mondható el a második számú piacról is: az Egyesült Államokban júniusban éves rátán 11,1 millió gépkocsi kelt el. Ez ugyan magasabb az egy évvel ezelőtti számnál, de elmarad az idei év korábbi kéthavi adatától. Ezzel párhuzamosan az autócsere-programok kifutásával a legfontosabb európai piacok teljesítménye is romlik: Németországban júniusban 32 százalékkal kevesebb gépkocsi talált gazdára, mint tavaly ilyenkor. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.