A szervizakcióban érintett autókat olyan szervo kormányrendszerrel szerelték, melynek része egy elektromotoros szervoszivattyú. A szervorendszer csöveinek belsejében leülepedő részecskék bizonyos esetekben az olajszivattyú meghibásodásához, így a rásegítés elégtelen működéséhez vezethetnek. Ekkor a műszerfalon kigyullad a szervo hibáját jelző lámpa, és az autó nehezebben kormányozható.
A rendszer elégtelen működése nem jelenti a jármű irányíthatóságának elvesztését. A kormány- rendszer mechanikai felépítése garantálja, hogy az autó továbbra is vezethető marad. A parkolás, vagy a szűk helyen történő manőverezés nehezebbé válik, de a szervo meghibásodása nem befolyásolja a vezetés biztonságát.
Az Európába érkezett információk szerint csak néhány speciális, 2007. április 2. és 2008. november 30. között gyártott modellt érint a szervizakció: a Mazda3 első generációjából az 1,6 literes MZ-CD dízel, ill. kétliteres benzinmotoros verziókat, valamint a Mazda5 1,8 illetve kétliteres MZR benzinmotoros változatait. Ez Európában összesen 40 260 Mazda3 és 30 242 Mazda5-öt jelent, Magyarországról 81 autó esik ebbe a körbe.
Az esetlegesen érintett európai járművek tulajdonosait a Mazda 2010 októberétől fogja értesíteni és kérni, hogy vegyék fel a kapcsolatot hivatalos Mazda márkaszervizükkel, hogy időpontot egyeztethessenek a szükséges ellenőrzések/alkatrészcsere elvégzésére. Az érintett autók szervorendszerét kitisztítják, lecserélik a rendszer csöveit, s új olajjal töltik fel azokat. Ez a szerviz az ügyfelek számára térítésmentes, és körülbelül 90-110 percet vesz igénybe, modelltől függően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.