A tejpiacon többnyire baj van: ez volt a fő mozgatórugója azoknak a tejtermelőknek, akik 2003-ban megalapították az Alföldi Tej Kft.-t, amely mára 123 taggal a hazai termelés negyedét szervezi. „Az elmúlt évek megalázóan alacsony árai miatt a csoport 18-20 százalékkal csökkentette termelését. Most pozitív előjelű a helyzet, hiszen egész Európa tejet keres nálunk, kérdés azonban, hogy meddig tart ez a fellendülés” – mondta el a társaság ügyvezető igazgatója.
Mélykuti Tibor úgy látja, a Cooppal való együttműködés ebben a helyzetben komoly stabilitást adhat: „A gyökerek ugyanazok: a mi termelőink is vidéken élnek, ahogy a Coop is vidéken működik. A szellemiségünk is ugyanaz: mi is magyar terméket állítunk elő” – tette hozzá a február óta Magyar márkanév alatt is forgalmazott tejtermékek gyártója. Maga a Coop az Alföldi Tej második legnagyobb kereskedelmi partnere, a folyamatosan növekvő éves forgalmuk már meghaladja a 3 milliárd forintot.
Mindez az Alföldi Tej fejlesztéseinek egyik motorja lehet. Márpedig a székesfehérvári központú cég komoly beruházásokat hajtott végre az elmúlt években: négyéves fejlesztés nyomán napi 800 ezer liter tej feldolgozására képes üzemet alakítottak ki, 2009-ben heti ötven tonna túró gyártási kapacitással túróüzemet hoztak létre, az idei év kiemelt beruházása volt a harmincnapos eltarthatóságú friss tej csomagolását biztosító töltőgép beállítása. 2008-ban adták át a több mint egymilliárd forintos beruházásból megvalósult, négyezer raklapos hűtőraktárukat, a következő tervek között pedig egy ugyancsak a hatékonyság növelését segítő biogázüzem szerepel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.