Kiskereskedelem. A szeptember 30-án zárult üzleti évben megismételte az egy évvel korábbi 63,7 milliárd forintos bruttó árbevételét a Drogerie Markt üzletlánc, ugyanakkor a hétfőn hozott törvény alapján a költségvetésnek befizetendő különadó összege 140 millióra rúg. Ezt az összeget azonban ki tudják gazdálkodni – jelentette ki Józsa Mariann, a hálózat cégvezetője.
A DM Kft. a napokban avatta fel ötmilliárd forintba került új raktárközpontját Érden. A héthektáros területen épült, összesen húszezer négyzetméteres raktárkomplexum a későbbiekben további ötezer négyzetméterrel bővíthető. A raktárközpontra egyebek között azért lett szükség, mert már jó ideje kinőtte a törökbálinti Depo területén lévő raktár- és irodaépületet a folyamatosan bővülő, mára 255 egységből álló lánc: a múlt hónapban végződött üzleti évben 12 új üzletet nyitott. Mindez ugyanakkor azt is jelenti, ha nem nőtt volna a boltok száma, a cég árbevétele elmaradt volna az egy évvel korábbitól.
A Németországtól Bulgáriáig 11 országban működő DM konszern bruttó árbevétele 5,211 milliárd euróról 5,651 milliárdra emelkedett. A DM Austria csoport – amelyhez hazánk mellett régiónk további nyolc országa tartozik – 8,57 százalékos bővüléssel 1,577 milliárd eurós forgalmat ért el.
A forgalom ugyanakkor nem növekedhetett volna ilyen dinamikusan a hálózat bővítése nélkül: az egy évvel korábbi 2200 üzlettel szemben ma 2403 egysége van a hálózatnak, és az október elsején kezdődött 2010/2011-es gazdasági évben – a legutóbbi 91 millió eurónál valamivel kevesebbet – 76 milliót szánnak az osztrák DM és a partnerországok beruházásaira. Ebből 63 millió eurót az üzlethálózat bővítésére és felújítására különít el az összesen közel 23 ezer embernek munkát adó konszern.
A háztartási vegyi áruk és kozmetikumok forgalma a válság ellenére sem csökkent. Az első nyolc hónapban mind az értéket, mind a mennyiséget illetően hozták az elmúlt év azonos időszakában elért szintet – állapította meg az évi 300 milliárd forintot meghaladó piacról a Nielsen piackutató cég. A drogériák ugyanakkor még növelték is forgalmukat: augusztus végéig árbevételük hat, az értékesített árumennyiség pedig négy százalékkal emelkedett.
A legkelendőbb tíz vegyiáru-kategória közül az említett időszakban leginkább – öt százalékkal – a mosogatószerek értékben mért forgalma növekedett a négyszázalékos fogkrém és toalettpapír, valamint öblítők (három százalék) és samponok (egy százalék) előtt. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.