BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kigazdálkodják a különadót a DM-nél

Kiskereskedelem. A szeptember 30-án zárult üzleti évben megismételte az egy évvel korábbi 63,7 milliárd forintos bruttó árbevételét a Drogerie Markt üzletlánc, ugyanakkor a hétfőn hozott törvény alapján a költségvetésnek befizetendő különadó összege 140 millióra rúg. Ezt az összeget azonban ki tudják gazdálkodni – jelentette ki Józsa Mariann, a hálózat cégvezetője.

A DM Kft. a napokban avatta fel ötmilliárd forintba került új raktárközpontját Érden. A héthektáros területen épült, összesen húszezer négyzetméteres raktárkomplexum a későbbiekben további ötezer négyzetméterrel bővíthető. A raktárközpontra egyebek között azért lett szükség, mert már jó ideje kinőtte a törökbálinti Depo területén lévő raktár- és irodaépületet a folyamatosan bővülő, mára 255 egységből álló lánc: a múlt hónapban végződött üzleti évben 12 új üzletet nyitott. Mindez ugyanakkor azt is jelenti, ha nem nőtt volna a boltok száma, a cég árbevétele elmaradt volna az egy évvel korábbitól.

A Németországtól Bulgáriáig 11 országban működő DM konszern bruttó árbevétele 5,211 milliárd euróról 5,651 milliárdra emelkedett. A DM Austria csoport – amelyhez hazánk mellett régiónk további nyolc országa tartozik – 8,57 százalékos bővüléssel 1,577 milliárd eurós forgalmat ért el.

A forgalom ugyanakkor nem növekedhetett volna ilyen dinamikusan a hálózat bővítése nélkül: az egy évvel korábbi 2200 üzlettel szemben ma 2403 egysége van a hálózatnak, és az október elsején kezdődött 2010/2011-es gazdasági évben – a legutóbbi 91 millió eurónál valamivel kevesebbet – 76 milliót szánnak az osztrák DM és a partnerországok beruházásaira. Ebből 63 millió eurót az üzlethálózat bővítésére és felújítására különít el az összesen közel 23 ezer embernek munkát adó konszern.

A háztartási vegyi áruk és kozmetikumok forgalma a válság ellenére sem csökkent. Az első nyolc hónapban mind az értéket, mind a mennyiséget illetően hozták az elmúlt év azonos időszakában elért szintet – állapította meg az évi 300 milliárd forintot meghaladó piacról a Nielsen piackutató cég. A drogériák ugyanakkor még növelték is forgalmukat: augusztus végéig árbevételük hat, az értékesített árumennyiség pedig négy százalékkal emelkedett.

A legkelendőbb tíz vegyiáru-kategória közül az említett időszakban leginkább – öt százalékkal – a mosogatószerek értékben mért forgalma növekedett a négyszázalékos fogkrém és toalettpapír, valamint öblítők (három százalék) és samponok (egy százalék) előtt. DK


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.