BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ambiciózus terjeszkedési tervek

A nemzetközi kereskedelmi láncok a régió 38 országában nyitnának újabb boltokat jövőre

Felmérés. Németország megtartotta vezető pozícióját, így továbbra is a leginkább vonzó kiskereskedelmi piac az európai, közel-keleti és afrikai régióban, ahol a nemzetközi kereskedelmi cégek 41 százaléka tervezi, hogy boltot nyit a következő egy évben – derül ki a világ vezető kiskereskedelmi ingatlan-tanácsadója, a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb kutatásából. A CBRE a világ 212 vezető kereskedelmi láncának 2011-es terjeszkedési terveit vizsgálta.

A nemzetközi üzlethálózatok 2011 vége előtt a régió 38 országában szándékoznak bővíteni, ez ambiciózus és növekvő terjeszkedési terveket takar a nagyszámú piacon. Míg a főbb nyugat-európai piacok továbbra is népszerűek – a tíz legfontosabb közül hét e térségben van –, számos kereskedő a feltörekvő piacokra is koncentrál. 2011-ben már az első húsz célpont fele ezen országok közé tartozik, ráadásul a kereskedők 41 százaléka legalább egy közép- és kelet-európai országban bővítene, 39 százalékuk pedig Délkelet-Európát választja.

A feltörekvő közép- és kelet-európai piacok közül Lengyelország a legnépszerűbb, a kereskedők 33 százaléka tervezi itt bolt nyitását. Ezzel megelőzte Franciaországot, Spanyolországot és Nagy-Britanniát is. Oroszország és a Csehország szintén szerepel a tízes listán, a hatodik, illetve a hetedik helyen. Magyarország, Bulgária, Románia és Törökország azonban csak a top 20-ba fért bele.

A fiskális megszorítások hatására több ország megítélése romlott, így Görögország, Írország és Spanyolország is hátrébb csúszott a listán. Az egyik legnagyobb piacnak számító ibériai országban a hazai kereskedők alig egyharmada tervezi, hogy helyben nyit üzlethelyiséget, inkább új piacok felé mozdulnak.

„Magyarország a lista 13. helyén áll, a nemzetközi kereskedők 22 százaléka fejezte ki óhaját az itteni terjeszkedésre a tavalyi 18 százalék után. A közép- és kelet-európai országok listán való elhelyezkedése az egymáshoz viszonyított gazdasági pozíciójukat is jelenti, így nem is csoda, hogy Lengyelország és Oroszország a legvonzóbb új piac” – kommentálta a jelentést Borbély Gábor, a CBRE regionális elemzője. „Őket Csehország és Magyarország követi a régió következő legnagyobb gazdaságaiként, mindketten javítva tavalyi pozíciójukon. Szlovákia és Románia viszont visszaesett a rangsorban.” VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.