Nemigen volt még példa arra, hogy egy termékkör forgalma az unió keleti felén bővül, a gazdagabb nyugatin pedig csökken. Októberben azonban a 15 régi tagországban 18 százalékkal, 957 ezresre szűkült az autópiaci értékesítés, míg a tíz kelet-európai országban 12 százalékos növekedést mértek az elmúlt év októberéhez képest. Igaz, itt így is csupán hetvenezer kocsi került forgalomba.
Bekövetkezett, amit a személyautó-gyártók a hónap elején prognosztizáltak. Az állami roncsautóprogramok lezárultát követően akár 30 százalékot meghaladó forgalomesést sem tartottak kizártnak. Szerencsére csak Spanyolországban zuhantak 37 százalékkal az eladások, ám mint az európai autógyártók brüsszeli székhelyű szövetsége megállapítja, minden nagy piac két számjegyű forgalomeséssel szembesült.
A tízhavi összesítés nem ilyen megrázó, hiszen Nyugat-Európában csupán 5,4 százalékkal kevesebb kocsit helyeztek forgalomba, mint az elmúlt év azonos időszakában. Régiónkban pedig 7,8 százalékos az eladások mérséklődése.
Az Automotive News összesítése szerint minden nagyobb európai autóipari csoport eladásai két számjeggyel csökkentek: a VW csoporté csak 11,3 százalékkal, ám a FIAT 33 százalékot volt kénytelen elkönyvelni. A Magyar Suzuki szempontjából különösen sajnálatos, hogy októberben a japán márka 24 százalékkal kevesebb, összesen 14 751 személygépkocsit értékesített a 27 EU-tagállamban, pedig már a tavalyi azonos időszaki szint is mélyen a tervezett alatt volt. A távol-keleti márkák közül hasonló nagyságban esett a Honda, a
Toyota és a Mazda értékesítése. Viszont az Alfa Romeo, az Audi, a BMW, a Mini és a Volvo egyaránt némileg több kocsit adott el, mint tavaly októberben. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.