BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kisebb visszaesés a használt autóknál

Járműpiac. Az elmúlt évek újautó-eladásának csökkenése komoly hiányt idézett elő a használt gépkocsik kínálatában is, ráadásul a vásárlási kedv is csökkent. A használtautó-eladások volumene emiatt szintén mérséklődött, de mégsem olyan drasztikus mértékben, mint az új gépjárművek értékesítése – derül ki a Lombard Lízing csoport lapunkhoz eljuttatott elemzéséből. Az új személygépkocsik eladása a 2010-es előrejelzések szerint a múlt évhez képest csaknem 29 százalékkal esik vissza éves szinten, miközben a használt járművek értékesítése alig tizedével.

„A hitelfelvevők száma 2010-ben szintén tovább csökkent, 30 százalékkal az előző évhez képest, s a készpénzes vásárlások még inkább előtérbe kerültek” – közölte Kozma Gábor, a Lombard Lízing csoport hálózati igazgatója. A törvényi változások hatására – például a hitelhez jutás feltételeinek jelentős szigorodása miatt – egy korábbi trend is jelentősen megváltozott: hitel helyett a vásárlók sokkal inkább a lízinget részesítik előnyben – tette hozzá.

Érdekes tendencia az is, hogy bár az új autók értékesítésében már tavaly is zömmel a flottaeladások domináltak, a használtak piacán továbbra is szinte kizárólag magánszemélyek vásárolnak. Ők ugyanakkor már nem feltétlenül a korábbi igényeik és elképzeléseik alapján választanak maguknak járművet, emellett megváltoztak a finanszírozási körülmények is. Míg korábban főleg az egyéni igények határozták meg a gépkocsivásárlást, addig mára az „ár-használhatóság-praktikum-fenntarthatóság” négyese a döntő: a vásárlók főleg a sokat bíró, keveset fogyasztó, kedvező árfekvésű autókat keresik. Annak ellenére pedig, hogy ma már egyre többet hallani a környezettudatos gépkocsihasználatról, az autóértékesítések tekintetében a környezettudatosság jelenleg sem hazánkra, sem a kelet-európai régió országaira nem jellemző. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.