A magyar fogyasztók az elektronikai cikkek terén– televízió, videó, mosógép – hajlandók a leginkább megfizetni a minőséget: a fogyasztók 27 százaléka a legjobb minőségű terméket veszi meg akkor is, ha az drága – idézi a távirati iroda a Tárki Zrt. Gazdasági kultúra című kutatásának megállapításait.
A ruhaneműk esetében viszont már más szempontok dominálnak. A felmérésből kiderül, hogy a magyar fogyasztók a ruházati cikkek esetében keresik leginkább az olcsó árat. A megkérdezettek több mint egyharmada – 35 százaléka – inkább az olcsóbbat veszi meg, míg a fogyasztók fele realista, és ha túl drága a termék, akkor inkább a közepes minőségűt választja. Minőségi ruházati termékeket csak a megkérdezettek 15 százaléka vesz.
Zöldség- és gyümölcsvásárlásnál inkább realisták a fogyasztók, 57 százalékuk túl drága termék esetén inkább közepes minőségű árut vesz, és csak a megkérdezettek ötöde vásárolja meg a legszebb, legjobb zöldséget, gyümölcsöt a magas ár ellenére is. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.