Továbbra is szárnyal az energia- és sportitalok kiskereskedelmi forgalma, amely meghaladta a 11 milliárd forintot a 2009. december– 2010. szeptember közötti időszakban. Ez az érték 11 százalékkal magasabb, mint az előző év azonos időszakban mért – állapítja meg a Nielsen kereskedelmi indexe.
A kutatás megállapítása szerint mivel a vizsgált termékek átlagárai csökkentek, a mennyiségben mért forgalom 17 százalékkal nőtt. Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára ez év augusztus–szeptemberben 501, míg a tavalyi hasonló periódusban 527 forint volt.
Az élelmiszer-kiskereskedelem általános trendjével ellentétben az energia- és sportitaloknál viszonylag nagy a kis üzletek súlya, sőt, a tendencia növekedést mutat. Amíg ugyanis az összes élelmiszer értékben mért forgalmából a 400 négyzetméteres és az alatti szegmensre 35 százalék jutott 2009. december–2010. szeptemberben, addig az energia- és sportitalokéból 41.
A régiók teljesítményét vizsgálva kiegyenlítődés figyelhető meg. A lakosság lélekszámához képest legalacsonyabb piaci részesedést elért délkeleti és északkeleti régió mutatója emelkedett az elmúlt év során.
Ebből a szempontból kiemelkedik a Budapest és Pest megye által alkotott központi régió. Ott él ugyanis a lakosság 28 százaléka, viszont az energia- és sportital piacrésze 35 százalék volt 2009. december–2010. szeptemberben.
A kategória forgalmának zömét az energiaital viszi el. A sportital bolti eladása ugyanis tíz hónap számai alapján 300 millió forint alatt mozog. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.