BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ázsia miatt tudta növelni forgalmát a Tesco

A várakozásokkal összhangban 7,2 százalékkal nőtt a Tesco forgalma a harmadik negyedévben, miután a külföldi, elsősorban az ázsiai értékesítés erőteljes bővülése ellensúlyozta a nagy-britanniai piac gyengélkedését – derül ki a cégcsoport által közzétett adatokból.

A francia Carrefour és az amerikai Walmart után a világ harmadik legnagyobb – és a brit piac első számú – kiskereskedelmi hálózata mindössze 1,5 százalékos forgalomnövekedést tudott felmutatni Nagy-Britanniában a november 27-ével végződött tizenhárom hétben, miközben a tengerentúlon 11 százalékot tett ki a növekedés az egy évvel korábbihoz képest az üzemanyag-értékesítést nem számítva, konstans árakon.

Elemzők rámutattak: a Tesco elsősorban amiatt nem tudja jelentősen növelni forgalmát, mert kínálatában viszonylag nagy súllyal szerepelnek a nem élelmiszer-ipari termékek, amelyek vásárlásától mostanság tartózkodnak a vevők a gazdasági megszorítások vagy az adóemelések miatt. Ugyanezen okból lassult általában véve is a kiskereskedelmi forgalom növekedése Nagy-Britanniában novemberben egy ugyancsak kedden megjelent adat szerint.

A Tescónak ötezer áruháza van a világ 14 országában, de forgalmának és profitjának közel 70 százalékát a brit piacon éri el. A kiskereskedelmi hálózat a honlapja tanúsága szerint július végén 185 értékesítési pontot üzemeltetett Magyarországon, ezek többsége hipermarket kategóriába tartozott.

A londoni tőzsdére is bevezetett Tesco részvénye a bejelentett adatok hatására drágulni kezdett: a reggeli órákban 10 egységgel, 430 pennyre is felkúszott a kurzus, igaz, egy- éves időtávon így is kisebb gyengülést mutat. VG, MTI-Eco

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.