E szerint hazánkban a megkérdezettek többsége várhatóan még a válság előtti szintnél is kevesebbet költ majd ajándékokra, míg az európai országok többségében jellemzően magasabb összeget szánnak erre a célra: a megkérdezettek egynegyede 100 és 250 euró közötti, 28 százalékuk pedig 250 eurónál is többet tervez költeni az idei adventi szezonban.
A GfK csoport elemzése szerint az online vásárlás tekintetében különösen megosztott az európai lakosság: a kontinens nyugati részén fekvő országokban akár 10 százalék feletti is lehet az internetes vásárlók aránya, ezzel szemben Magyarországon csupán 2 százalék körül alakul azok száma, akik szívesebben rendelik meg az ünnepi ajándékokat a világhálóról. A leggyakrabban választott helyszínek továbbra is a bevásárlóközpontok, a nagyáruházak, illetve a szuper- és hipermarketek – a válság előtti évekhez hasonlóan tízből hat európai itt szerzi be a karácsonyi ajándékokat.
A felmérés szerint messze a legnépszerűbbek a ruházati cikkek és a kiegészítők, minden második európai – köztük magyar – ezzel ajándékozza meg szeretteit. Európai szinten a második legkedveltebb ajándék a játék. Magyarországon – ettől eltérően – a második helyen a szépségápolási termékek állnak, tízből négy honfitársunk vásárol ilyen cikket. A könyv szerepel a harmadik helyen, a játék a negyedik, majd ezt nálunk az élelmiszerek, italok követik, 21 százalékos preferencia-aránnyal. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.