A tavalyi második negyedév óta tartó esés után végre megállt a napi fogyasztási cikkek forgalomcsökkenése. Az idei harmadik negyedben már mennyiségben és értékben is hozta az ágazat az elmúlt év azonos időszakának számait.
A Nielsen piackutató húsz európai országra kiterjedő vizsgálata ugyanakkor megállapítja, hogy míg a második negyedévben még – hazánkkal együtt – tíz ország boltjaiban adtak el kevesebb élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot, mint egy évvel korábban, addig a harmadik negyedévben csak Görögországban, Hollandiában és Németországban regisztráltak mennyiségi csökkenést. A görög és a holland mennyiségi mutató 2-2, a német 3 százalékkal volt kisebb a bázisnál.
A legnagyobb arányú menynyiségi növekedést a török (6 százalék), szlovák (4), olasz és svájci piac (3-3) érte el a harmadik negyedben a tavalyi negyedik–hatodik hónaphoz viszonyítva. Az értéket tekintve is Törökország áll a növekedési ranglista élén 10 százalékkal. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.