Sok minden átalakult az FMCG kiskereskedelemben tavaly, de a toplista élmezőnye nem változott – áll a Nielsen közleményében. A piacvezető Tesco forgalma a tavalyelőtti 638,4 milliárd forint után 666,5 milliárdra emelkedett 2010. március-2011. februárban. Utána következik 2010-ben a CBA 555, míg a Coop 510 milliárd forinttal. Előbbi adata növekedést, utóbbié pedig stabilitást jelent, éves összehasonlításban. Őket követi, szintén az előző évihez hasonló sorrendben a Spar 381,3, Reál 360 és az Auchan 224,8 milliárd forintos forgalommal.
Az élelmiszer-kiskereskedelem rugalmasan reagált arra, hogy a fogyasztási és vásárlási szokások kivételesen gyors ütemben változtak meg – mondta Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen ügyvezető igazgatója. – Egyes vállalatok többcsatornás értékesítési stratégiája egyre inkább láthatóvá válik. A Tesco úgy bővíti hipermarket hálózatát, hogy mellette szupermarketeket és expressz üzleteket is nyit.
Hasonlóan fejlődik például a CBA Prémium és Cent láncai révén vagy a Spar szuper- és hipermarketek mellett City Spar egységeivel. A Nielsen igazgatója rámutat, hogy mind több fogyasztó éri el a diszkontokat, amelyek intenzíven terjeszkednek. Eredménye meglátszik a toplistán is: Az előző évhez képest a toplistán egy-egy hellyel előbbre lépett mind a Lidl, mind az Aldi.
Az immár hetedik Lidl, a Nielsen által becsült, tavalyelőtti 191,2 milliárd forint forgalom után 221 milliárdot ért el múlt évben. A tizenkettedik Aldi bevétele pedig 49,1 milliárdról 52,6 milliárd forintra emelkedett, szintén becslés alapján. (A vállalatok nem közölnek egyes piacra vonatkozó adatokat – A szerk.)
A lista tükrözi azt a lényeges trendet is, hogy a fogyasztók gyakrabban mennek vásárolni, mint a recesszió előtt, viszont alkalmanként kevesebbet költenek. Különösen nőtt a vásárlás gyakorisága a lakóhelyekhez közeli hagyományos kis boltok, szupermarketek, pékségek és piacok esetében.
Szalókyné Tóth Judit szerint összességében tovább koncentrálódott a hazai élelmiszer-kiskereskedelem hálózata. Igaz, a korábbi évekhez képest lassabb ütemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.