BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több jut országmarketingre

Aláírták pénteken a Magyar Turizmus Zrt. 2011. évre szóló támogatási szerződését: az idén 5,2 milliárd forint állami pénzből gazdálkodhat a szervezet, ebből a tervek szerint 4 milliárdot fordítanak marketingre. Bár az eredeti szándékkal ellentétben így nem duplázódik meg ez évben a turisztikai marketingre fordítható összeg, azonban a tavalyinál még így is 50 százalékkal több pénz jut rá.

„Aláírták a Magyar Turizmus Zrt. 2011. évre szóló támogatási szerződését, ennek értelmében az idén 5,2 milliárd forint állami forrásból gazdálkodhat a társaság. Ebből az összegből a tervek szerint valamivel több mint 4 milliárdot költünk marketingre” – mondta a Világgazdaságnak Horváth Gergely, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. vezérigazgatója.

A kormányzat eredeti tervei szerint 6,5 milliárdot kapott volna a turisztikai marketingszervezet a szakmai munkája finanszírozására, ám ez az összeg a 250 milliárd forintos zárolások következtében 1,3 milliárddal csökkent (az elvonások 2 milliárd forintot érintettek, de az idei tervben szereplő 720 milliós áfatartozását már tavaly sikerült rendeznie a társaságnak). „A cél az lett volna, hogy megduplázzuk ez évben a marketingre fordítható összeget; ez ugyan nem jött össze, de még így is közel 50 százalékkal nőtt ez a keret” – mondta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a kormányzat részéről nagy az elkötelezettség az idegenforgalom fellendítése iránt, és ígéretet is kaptak arra nézve, hogy ha a gazdasági környezet megengedi, akkor a most elvont összeget a jövő évben megkaphatják.

A tervezetthez képest 1,3 milliárd forinttal kisebb támogatás elsősorban a külföldi kampányokat érinti, az ezekre szánt 1,5 milliárd helyett csupán néhány százmillió forintot tudnak erre költeni az idén. Ennek ellenére folyamatosan folynak a külföldi promóciók, és mint azt Horváth Gergely elmondta, minden egyes célpiacra több pénz jut, mint tavaly. A nyárra várható egy nagyszabású európai szintű kampány elindítása, két nemzetközi tévécsatornával együttműködve, azonban az igazi nagy durranásra és masszív médiajelenlétre a nemzetközi porondon valószínűleg a jövő évig kell várni. Az idén a változások miatt elsősorban a belföldi marketingtevékenységre helyezik a hangsúlyt; a jelenleg is futó hirdetések mellett két hét múlva indítanak egy erőteljes országos kampányt, amely a belföldi utazást hivatott népszerűsíteni.

A vezérigazgató tájékoztatása szerint 2011-ben folytatódik a Magyar Turizmus Zrt. szervezeti átalakítása is. Ennek egyik célja, hogy csökkentse a működési költségeket, ezáltal növelve a marketingre fordítható összeget. Tavaly körülbelül 2,8 milliárdot költött működésre a szervezet, az idén ezt sikerült 2,4 milliárd forintra szorítani, a reményeik szerint jövőre pedig nem lesz több 2 milliárdnál. A másik fontos kitűzött cél, hogy az MT Zrt. költségvetésén belül növeljék a piacról származó saját bevételek arányát, jelenleg ugyanis ennek aránya csupán 10 százalék körüli, a maradék 90 százalék az állami forrás. Mindezeknek megfelelően az idén tovább erősítik az értékesítésösztönzést, a költséghatékonyabb marketingtevékenységet szolgáló stratégiai együttműködéseket is. Az elmúlt hónapokban többek közt a Budapest Airporttal, a Hungexpóval és a Malévval kötöttek már hasonló szerződést, néhány héten belül pedig a Hungaroring Zrt.-vel is tető alá kerülhet egy ilyen jellegű megállapodás, amely azt szolgálná, hogy a Forma–1-es futamhoz kapcsolódó eseményeken, promóciókon keresztül nagyobb megjelenéshez jusson az MT Zrt. és az ország turisztikai kínálata. Hozzátette: az ilyen jellegű együttműködéseket semmilyen szinten nem érinti hátrányosan a tervezettnél kisebb állami támogatás.

A reméltnél szűkebb költségvetés ellenére az ez évre vonatkozó üzleti célok továbbra is változatlanok, azaz a külföldi vendégéjszakák számában 3,4, a belföldi vendégéjszakákéban 2,7, a konferenciaturizmus forgalmában pedig 5 százalékos bővülést várnak. „Az első negyedéves adatok viszszaigazolták az értékesítésorientált stratégiánkat, a várakozásoknál nagyobb mértékben, több mint 7 százalékkal nőtt például a külföldi vendégéjszakák száma” – mondta Horváth Gergely.

Nőtt az európaiak utazási kedve

Tavaly az Európai Unió állampolgárainak 68 százaléka döntött úgy, hogy üdülni megy; ez három százalékkal több, mint egy éve, ami mindenképpen jó hír a turizmusnak, az uniós nemzetgazdaságok életében egyre fontosabb szerepet betöltő ágazatnak – hangsúlyozta pénteken Antonio Tajani, az Európai Bizottság alelnöke a magyar soros elnökség égisze alatt Budapesten megrendezett európai turisztikai konferencia sajtótájékoztatóján. A Magyar Turizmus Zrt. közreműködésével szervezett rendezvény fókuszában a fenntartható és felelős turizmus, valamint az életminőség javítása állt.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.