A szervezet 2003 óta minden évben értékeli a villamosenergia-ellátás megbízhatóságának színvonalát, és megszabja az villamosenergiaellátás minimális minőségi követelményeit. Az elmúlt három év átlagában az E.ON két ellátási területén nem tudta teljesíteni az előírt minimális minőségi követelményeket, ezért elosztói díjcsökkentésre kényszerül, ami a végfelhasználói árakban is csökkenést jelent.
A minimális minőségi követelmények megállapításánál a nemzetközileg elfogadott, a fogyasztók számára legfontosabb mutatók kerülnek figyelembevételre. A szervezet többek között vizsgálja a villamosenergiaellátás megszakadásának átlagos gyakoriságát, valamint a villamosenergia-ellátás megszakadásának átlagos időtartamát.
Az villamosenergia-ellátás folyamatosságának mérésére szolgáló mindhárom mutató évek óta tartó javuló tendenciája a 2010. évben megállt. Évente fogyasztónként átlagosan 1,45 alkalommal volt áramkimaradás. Ennek következményeként egy fogyasztó átlagosan 102 percet töltött áram nélkül.
Az elosztói engedélyesek közül az ellátás kimaradásának átlagos időtartama szempontjából 2010-ben legrosszabbul az E.ON Tiszántúli Áramhálózati Zrt. (131 perc/fogyasztó), az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. (119 perc/fogyasztó), és az ÉMÁSZ Hálózati Kft. (115,5 perc/fogyasztó) teljesített. Ez – az előző évek adataival együtt vizsgálva – azt jelenti, hogy az E.ON a tiszántúli és az észak-dunántúli ellátási területén a hároméves átlagú minimális minőségi követelményt nem teljesítette.
Az E.ON két hálózatának a Hivatal közlése szerint díjcsökkentést kell végrehajtania Az átlag körüli villamosenergia-fogyasztású (2400 kWh/év csak „A1” árszabásban) lakossági fogyasztó teljes ára mintegy 0,3 százalékkal csökken.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.