Két évvel ezelőtt az utolsó pillanatban hiúsult meg a kanadai Magna alkatrészgyártó és az orosz Szberbank szövetségének terve az Opel-Vauxhall megvásárlására. 2005 májusában a konzorcium előzetes megállapodást kötött a német kormánnyal az Opel 55 százalékának megvásárlására, a német márka és brit változata azonban végül mégis az amerikai General Motors tulajdona maradt.
A Times amerikai diplomáciai forrásokra és a WikiLeaksre hivatkozva azt írja, hogy a Magna-Szberbank olyan kiegészítéseket tett a szerződéshez, amelyek az amerikai kormány számára elfogadhatatlanok voltak. "Épp elég baj volt, hogy politikai szempontok keveredtek egy üzleti ügybe, ráadásul a német Kancellária nem értette meg, hogy mit is fogadott el a Magna-Szerbank részéről" – idézte a Reuters a berlini amerikai követségnek tulajdonított sorokat.
A konzorcium opciót kért arra, hogy egyes gyárakat egy orosz állami tulajdonú autógyárnak adjon át, emellett a GM illetékesei szerint külön aggodalmat keltett, hogy így az orosz vállalat hozzáfért volna az Opel technológiájához. A General Motors eközben jókora tőkeinjekciót kapott, csődvédelmet kért majd a vállalat újjáalakult, az Opel eladásának tervét pedig 2009-ben ejtették.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.