BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Ryanair újra felveszi a kesztyűt

Visszatér Budapestre a Ryanair. Az ír fapados légitársaság márciustól öt célállomásra indít menetrend szerinti járatokat.

Másfél éves szünet után visszatér Budapestre a legnagyobb európai fapados légitársaság. Az ír Ryanairnek 2010. októberi kivonulása előtt hét úti célja volt Magyarországról, most első körben öt indítását tervezi március 12-től. London és Bologna a fő rivális magyar Wizz Airnél is szerepel a palettán, így nagy árversenyre lehet számítani. A másik három úti célt – Birminghamet, Dublint és Bristolt – más nem célozta meg, így ezekre a helyekre csak a Ryanair gépeivel repülhetünk majd fapados áron. Az ultra low-cost légitársaság ismételt megjelenése kétszázezer vendégéjszakát jelent majd a hazai kereskedelmi szálláshelyek számára, különösen, mert Nagy-Britannia a harmadik legfontosabb küldő piaca a magyar turizmusnak, Olaszország pedig a negyedik. Ráadásul a jelenlegi forintárfolyam miatt az európai vendégek még szívesebben választják Magyarországot, mint eddig. További előny, hogy a londoni és dublini járat már az indulástól kezdve egész évben üzemel majd. „Bár viszonylag drága reptér, addig maradunk Budapesten, ameddig a jelenlegi költségekkel repülhetünk ide. Olcsóbbak és pontosabbak leszünk mindenkinél” – fogalmazott Michael O’Leary. A Ryanair vezérigazgatója emlékeztetett: azért szakadt meg az együttműködésük a Budapest Airporttal, mert az 2010 őszén tíz százalékkal növelte a reptéri díjakat.

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója szerint repülőtér által hivatalosan meghirdetett kedvezmények valamennyi diszkont-légitársaság számára egyformán rendelkezésre állnak. „Minden bizonnyal ez is közrejátszott abban, hogy a Ryanair a budapesti járatok újraindításáról döntött” – mondta. Nem elhanyagolható az észak-olaszországi Bolognából induló járat jelentősége sem, tekintettel arra, hogy ez teljesen új légi összeköttetést biztosít Magyarország és Olaszország között.

Mint ismert, a Ryanair 2007 őszén nagy erőkkel, hét járatot indítva jelent meg Budapesten, lendülete azonban fokozatosan alábbhagyott. 2009-ben már csak négy városba juthattunk el az ír fapadossal, amely a 2010-es kivonulás előtt is ugyanennyi célállomást kínált fel a magyar utasoknak. A cég 2010-ben eredetileg 180 ezer utast várt Budapesten, nagyjából ugyanannyit, mint az előző évben, ezzel nem volt a legnagyobb öt ferihegyi légitársaság között. A Ryanair első célpontja Magyarországon Sármellék volt, ahonnan 2006 tavasza és 2008 ősze között közlekedtetett járatokat, amelyeket végül – részben az alacsony kihasználtságra hivatkozva – beszüntetett.

„Turisztikai szempontból mindannyiunk számára hatalmas siker, hogy sikerült visszacsábítanunk az Európában legtöbb utast szállító fapados légitársaságot Magyarországra. Az ismét beinduló járatok öt, számunkra kiemelten fontos desztinációval kötik össze hazánkat, és évente legalább 200 ezer vendégéjszakát jelenthetnek a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek számára” – mondta Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Tudni kell, hogy a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken realizált brit vendégéjszakák száma 2000-ben még alig haladta meg a 300 ezret. 2005-ben azonban, a fapados légitársaságok térnyerésével a brit vendégek által hazánkban eltöltött vendégéjszakák száma jelentősen megugrott, meghaladva a 822 ezret. A következő évek adataiból is látható, hogy a vendégéjszakák száma egyenes arányban áll a légikapacitás változásával: 2010-ben már „csak” 510 ezer vendégéjszakát regisztráltak erről a piacról a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek.

Vég Márton-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.