A vegyes vállalatot 250 millió eurós alaptőkével áprilisban hozta létre a két autóipari csoport – írta a Ria Novosti hírügynökség. A gyártás indítását a múlt hónapban, a moszkvai nemzetközi autószalonon jelentették be a felek. A tervek szerint a Mazda CX-5 előszériás gyártása még az idén megkezdődik, jövőre pedig már 50 ezer gépkocsi hagyja el a szerelősorokat. Az CX-5 mellett a későbbiekben a Mazda 6 új generációja is felkerül a gyártópalettára és középtávon a japán cég egy karosszéria- és egy festőüzem létrehozását tervezi annak érdekében, hogy az éves gyártási kapacitást 100 ezerre növelje. A Mazda 31,5 ezer személykocsit adott el az idei első nyolc hónapban, 32 százalékkal többet, mint az elmúlt év azonos időszakában.
Oroszországban idén várhatóan 3 millió személyautó és kis haszonjármű készül – elsősorban a külföldi márkák által létrehozott termelőüzemekben. Az orosz piacon a legtöbbet eladó tíz márka közül kilenc külföldi. A listát ugyan változatlanul a Lada vezeti, de az augusztus végéig eladott 349 ezer gépkocsi 11 százalékkal kevesebb a tavalyi nyolchavi értékesítési szintnél.
Ezzel szemben a második-negyedik helyen lévő márkák – a Chevrolet, a Renault és a Kia – eladásbővülése egyaránt jelentősen meghaladta a 20 százalékot. Igaz, együttesen is csak 360 ezer kocsit adtak el a múlt hónap végéig.
Amíg az Európai Unió személykocsi értékesítése 8 százalékkal csökkent, addig Oroszországban – a kis haszonjárművekkel együttesen – 14 százalékos volt a bővülés augusztus végéig. Ennek eredményeként 1,928 millió személy- és kis haszonjármű talált gazdára. Az orosz autógyártó szövetség azt várja, hogy a személyautó és kis haszonjármű piac a tavalyi 2,55 millió után elérheti a 2,8 millió darabot, ami megközelíti a válság előtti, 2008-as 2,9 milliót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.