A magyar kormány által létrehozott Nemzeti Külgazdasági Hivatal egyik fontos feladata a külföldi cégek magyarországi befektetéseinek ösztönzése. Mivel a kormány szándéka, hogy az üzletvitel megkönnyítése révén a kis- és középvállalkozásokat, valamint a nagyvállalatokat egyaránt versenyelőnyhöz juttassa Magyarországon. Kiemelt cél, hogy magas hozzá adott értékű termelőtevékenységet végző vállalatok, szolgáltató központok és K+F központok hazánkat válasszák fejlesztéseik helyszínéül.
A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalat-gazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató Központ témában készült tanulmánya szerint Magyarországra döntően az alacsony költségek vonzzák az SSC-beruházásokat: míg Budapesten egy munkaállomás éves költsége alig több 3 ezer eurónál, addig ez az összeg Nyugat-Európában a 10 ezer eurót is meghaladja. Ráadásul jelentős a kínálat: csak a fővárosban több mint 3 millió négyzetméternyi modern iroda található, de egyre vonzóbbak a főként az egyetemmel rendelkező vidéki városok, így Debrecen és Pécs is.
Persze a székhely kiválasztásánál nem csak a jó megközelíthetőség, de a magasan szakképzett, nyelve(ke)t beszélő és lehetőleg olcsó munkaerő is fontos szempont. Ez utóbbiak terén is versenyképes Magyarország: a KSH adatai szerint a bruttó átlagbér 2011-ben 725 euró volt havonta, viszont nagyon sokan, több mint 350 ezren vesznek részt évente valamilyen felsőfokú képzésben, és a fiatalok között szerencsére mind több az akár két-három idegen nyelvet beszélő is. Márpedig a szolgáltató központok előszeretettel foglalkoztatnak pályakezdőket.
Az SSC-k gazdasági szerepét mindinkább felismerik a magyarországi piaci szereplők, és az egyetemek is. Ezt látszik alátámasztani, hogy a Debrecenben működő nemzetközi szolgáltató cégek, az egyetem és a város vezetői közelmúltban a lehetséges ipari együttműködésről tárgyaltak. Fábián István rektor a találkozón reményét fejezte ki az egyetem és a szolgáltató cégek szorosabb együttműködésével kapcsolatban, hangsúlyozva, hogy az egyetem a globális üzleti szolgáltató ágazat egyik stratégiai partnere.
Az intézmény több mint 30 ezres hallgatói létszámával a második legnagyobb egyetem Magyarországon, és az erős nyelvi készségek, valamint a szakmai képzések segíthetik fellendíteni a helyi szolgáltató ipart. Az egyetemen több kar is bekapcsolódik, illetve már bekapcsolódott az SSC-hez kapcsolódó képzésekbe: a Bölcsész Karon idegen nyelvi SSC tréningeket terveznek, a Közgazdaság- és Gazdaságtudományi Karon SSC szakértői képzések folynak, az egyik National Instruments támogatásával is. (A cég egyebek mellett Európát, Ázsiát és Amerikát kiszolgáló központot működtet Debrecenben az IT, a jog, a pénzügy területén.) A Gazdálkodástudományi Karon a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség SSC képzésének „beágyazását” vizsgálják.
Az Informatika Kar, valamint az ugyancsak a cívis városban működő IT Services Hungary (ITSH) – amely Magyarország legdinamikusabban fejlődő informatikai szolgáltató központja és egyben legnagyobb ICT munkaadója - közös szakmai munkájának eredményeként két informatikai specializáció folyik a karon. Ezek lehetőséget nyújtanak a nyelvismerettel rendelkező, nem informatika szakos hallgatók speciális informatika képzésére. 2011-ben létrejött az Infokommunikációs Rendszerek Üzemeltetése Kihelyezett Tanszék, amely megteremti azokat a feltételeket, amelyek összehangolják a kutatást és az oktatást a piacképes tudással. Kiemelt célja a mérnökinformatikus, programtervező informatikus és gazdaságinformatikus szakos hallgatók képzési színvonalának emelése, valamint a gyakorlati oktatás, a gyakorlat oldaláról elvárt alapvető kompetenciák fejlesztése. Jelenleg 1200 főt foglalkoztatnak debreceni telephelyünkön, ahol további bővítést terveznek.
Az SSC szektor szerepének erősödését mutatja, hogy a HVG 2010-es TOP500-as árbevételi listáján öt szolgáltató központ szerepelt: a Genpact International Kft. az 58., az ExxonMobil Üzletsegítő Központ Kft. a 298., az EDS Kft. a 368., az IBM Hungary ISSC Kft. a 420., a SAP Hungary Kft. a 479. helyen.
Magyarországon általában a tulajdonos saját leányvállalatait kiszolgáló központok létesülnek (captive center-ek). Ezek ügyfelei zömmel a közép-európai régión belüli cégek. A Magyarországon letelepedett szolgáltató központok zöme regionális pénzügyi, számviteli, HR és back office illetve informatikai feladatokat végző központ. A vállalatok egyre komplexebb és magas hozzáadott értékű tevékenységeket folytatnak.
Az SSC szektor szerepének erősödését mutatja, hogy a HVG 2010-es TOP500-as árbevételi listáján öt szolgáltató központ szerepelt: a Genpact International Kft. az 58., az ExxonMobil Üzletsegítő Központ Kft. a 298., az EDS Kft. a 368., az IBM Hungary ISSC Kft. a 420., a SAP Hungary Kft. a 479. helyen.
Magyarországon általában a tulajdonos saját leányvállalatait kiszolgáló központok létesülnek (captive center-ek). Ezek ügyfelei zömmel a közép-európai régión belüli cégek. A Magyarországon letelepedett szolgáltató központok zöme regionális pénzügyi, számviteli, HR és back office illetve informatikai feladatokat végző központ. A vállalatok egyre komplexebb és magas hozzáadott értékű tevékenységeket folytatnak. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.