Ez utóbb szegmensen azonban már a kivitel sem segített a múlt hónapban, noha csak annak köszönhető, hogy az első tizenegy hónapban a kishaszonjármű-piac darabszáma nagyjából elérte a bázist. Novemberben azonban 30 százalékos volt a visszaesés. Ez részben amiatt következett be, hogy már magánhasználatra sem vesznek kishaszonjárműnek minősülő autókat. Ebbe a kategóriába tartoznak ugyanis azok a négyajtós, ötszemélyes pickupok, amelyeket egy időben nagy számban vásároltak személyautó helyett.
Miután a kishaszonjárműveket is a személyautó-kereskedők értékesítik, a szakma nagyon nagy bajban van. Az új személyautók több mint 70 százaléka cégek tulajdonába kerül, mert a kereskedelem számára fontos magánvásárlók továbbra sem vesznek új autókat. Igaz, a céges vásárlások jelentős része mögött tulajdonképpen a családi vállalkozások magánhasználata rejlik.
Ebben a helyzetben az MGE szükségesnek látja, hogy újraéledjen a hitelpiac, ám egyelőre nem látszik, hogy a finanszírozási lehetőségek milyen irányban nyílhatnak meg finanszírozói oldalról, és milyen mértékben jelentkezik igény a vevők részéről.
Ami a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű nagy haszonjárműveket illeti, az összesítés az októberi visszaesés után novemberben 3 százalékos növekedést mutat. Ez azonban egyáltalán nem jelent trendfordulót, hiszen a piac telített. A belkereskedelmi volumencsökkenés miatt egyre kevesebb áruterítő járműre van szükség, s a nemzetközi fuvarozó cégek sem számíthatnak konjunktúrára. A nemzetközi fuvarpiacon is erőteljes a volumencsökkenés, és a magyar távolsági szállító cégek bevételének jelentős részét az úgynevezett harmadik országos, vagyis hazánkat nem érintő utak teszik ki. Miután Európa is egyre kevesebbet fogyaszt, a megrendelők képesek két eurón alkudozni egy 500-600 eurós fuvarköltség esetén.
Így aztán az sem meglepő, hogy novemberben a kamionvontatóknál jóval nagyobb mértékben esett a tíz tonnánál nagyobb teherbírású utánfutók forgalomba helyezése: amíg egy éve még 226 kapott rendszámot, addig most már csak 154. Az elmúlt két évtizedben kivéreztetett mezőgazdaság sem igen villoghat, hiszen az egy évvel korábbinál 41-gyel kevesebb, csupán 94 új traktort állt munkába novemberben.
A legnagyobb vevő
Az Opel Magyarország és a Porsche Hungária nyerte Országos Rendőr-főkapitányság 1750 autó szállítására kiírt közbeszerzési pályázatát. Így 1250 Opel Astra járőrautót, s 500 Skoda Fabia bűnügyi ügyintézői kocsit kap a rendőrség. Az 1,6 literes, 115 lóerős Opel Astra Classic gépkocsikat a Schiller Autóház Kft. szereli fel a szükséges technikával és teszi alkalmassá rendőrségi használatra. Az első 240 járművet a múlt héten adták át, és várhatóan év végéig az összeset átveheti a rendőrség, akárcsak az 1200 köbcentis Fábiákat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.