Ezúttal is a Magyar Turizmus Zrt. adja a belföldi kiállítás gerincét egy központi standdal. Bemutatkozik az ország kilenc turisztikai régiója is, több mint 100 vidéki résztvevő ismerteti meg kínálatát, újdonságait a várt csaknem 60 ezer látogatóval. A kínálat biztosan bőséges lesz, azt azonban tudni kell, hogy a magyarok többségének nincs pénze üdülésre.
„Többen utaztunk együtt, olcsóbb szállásokat kerestünk, de hosszabb ideig pihentünk a tavalyi évben” – derült ki a Szallas.hu 2012 egészét összesítő statisztikájából. A legnépszerűbb úti cél Siófok volt, a SZÉP-kártyával pedig átlagosan 52 300 forintot költöttek belföldi szállásra a magyarok.
Egyre többen fognak össze nyaraláskor: a Szallas.hu összesítő statisztikája szerint 2012-ben átlagosan 3,14 főre szólt egy szállásfoglalás, ami csaknem 20 százalékos növekedést jelent az együtt utazók számában 2011-hez képest. Ezzel összhangban csökkent az érdeklődés a hotelek iránt, míg az apartmanok és vendégházak népszerűsége növekedett a tavalyi évben. „A jelenség mögött valószínűleg költséghatékonysági szempontok állnak” – magyarázta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője. Tavaly a foglalások 56 százalékában 5 ezer forintnál alacsonyabb volt az egy főre és egy vendégéjszakára vetített szállásdíj, ugyanakkor csaknem minden tizedik foglalásnál a drágább, 10 ezer forintnál többe kerülő szállásokat keresték. Átlagosan 2,6 éjszakát töltöttek otthonuktól távol a magyarok, ami mintegy 4 százalékos növekedést jelent. „Budapest, Hévíz és Hajdúszoboszló voltak a legnépszerűbb városok a kereskedelmi szálláshelyek 2012. évi előzetes adatai alapján” – közölte a Magyar Turizmus Zrt. A vendégéjszaka-szám alapján megállapított sorrendben 2011-hez képest újdonság, hogy Zalakaros a 9. helyről a 8. helyre került, valamint Győr bekerült a toplista tizedik helyére. A szálláshelyet igénybe vevő külföldiek körében a 2011-es sorrendhez képest Győr a 8. helyről a 7. helyre lépett előre. A külföldi vendégéjszakák száma alapján legnépszerűbb tíz település elsődleges küldőországa Németország volt a KSH adatai szerint. A fővárosban az Egyesült Királyság és Olaszország, a fürdővárosokban és a Nyugat-Dunántúlon a szomszédos és közeli országok, elsősorban Ausztria lakói fordultak meg legnagyobb arányban.
„Csökkent az utazási irodák bevétele, mert csökkent a kereslet is” – mondta Molnár Judit. A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) szóvivője hozzátette: a korábbi csődök hátterében az állt, hogy az utazási irodák a piac igényéhez képest a kelleténél sokkal több charter járatot és garanciális szállás kapacitást kötöttek le. A magyarok legkedveltebb úti célja Molnár Judit szerint Horvátország és Törökország volt, bár utóbbi drágább lett tavalyhoz képest. A korábban megszokottnál kevesebben utaztak Görögországba, Egyiptomba és Tunéziába, Bulgária azonban tartja a népszerűségét. A tavalyinál kevesebb, összesen 15,2 milliárd forint vagyoni biztosítékot igazoltak 2013-ra a Magyarországon letelepedett, vagyoni biztosíték szolgáltatására kötelezett utazási irodák. A mintegy 1200 regisztrált hazai utazási iroda közül mindössze 24 vállalkozott charteres utazásszervezésre, az általuk igazolt kaució mértéke azonban meghaladja a 9 milliárd forintot. Egy évvel ezelőtt még 28 cég szerepelt a chartereztető utazásszervezők listáján. Még 2010-ben 18 milliárd forint volt az összesített biztosíték, 2011-re történt egy hárommilliárd forintos csökkenés, azóta állandósult a 15 milliárd forintos szint.
„Rekordévet zárt 2012-ben a magyar turizmus, a piacon azonban hatalmas átrendeződés figyelhető meg” – mondta Horváth Gergely, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese sajtótájékoztatón. A belföldi vendégéjszakák száma több mint százezerrel bővült és így összesen 10,3 millió éjszakát tett ki. Tavaly 1,5 százalékkal, 2,5 napra nőtt a belföldiek átlagos tartózkodási ideje. A belföldi vendégéjszaka-szám augusztustól egyértelműen növekedett, kedvező utószezoni adatokat produkálva. A turisztikai marketingcég idén azt szeretné elérni, hogy a kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált vendégéjszakák száma összességében 1,6 százalékkal növekedjen. A Magyar Kongresszusi Iroda a nemzetközi konferenciák számának 2-4 százalékos növekedését várja 2013-ban. A Kantar Media nemrég hozta nyilvánosságra a tavalyi reklámköltés adatait. Közel 8,9 milliárd forintot tett ki az utazás, turizmus és szálloda szegmensek által reklámozásra költött összeg, míg egy évvel korábban csak 8,3 milliárd volt.
Német vendégek 3,1 százalékkal, hollandok 0,4 százalékkal, svájciak 12,8 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek az országban. A magyar vendégek száma 2,2 százalékkal haladta meg a három hónap alatt az előző évi 125 ezret.
Német vendégek 3,1 százalékkal, hollandok 0,4 százalékkal, svájciak 12,8 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek az országban. A magyar vendégek száma 2,2 százalékkal haladta meg a három hónap alatt az előző évi 125 ezret. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.