A legnagyobb kínai utazási portál, a ctrip.com adatai szerint az újévi ünnepek idejére utazó kínaiak legkedveltebb célpontja idén Thaiföld, Ausztrália és Dél-Korea. A honlap statisztikái szerint az előző évhez képest mintegy 30 százalékkal több kínai turista használja a munkaszüneti napokat utazásra, ami a lakosság rendelkezésre álló jövedelmének emelkedésén túl az egyre kedvezőbb térségi vízumpolitikáknak is köszönhető.
Thaiföld az egyhetes ünnep alatt mintegy 270 ezer odalátogató kínaival számol, ez az egész évben az országot felkereső kínaiak csaknem 10 százaléka. A becslések szerint a turisták több mint 330 millió dollárnak megfelelő összeget költenek majd el, az egyik legjobb szezonná téve a holdújév heteit az országban.
Ausztrália mintegy 80 ezer kínai vendéget vár a hét során, a megnövekedett utazási kedv kielégítésére a China Southern Airlines különjáratokat is beiktatott menetrendjébe. A legtöbb turistát a szigetországban valószínűleg Sydney vonzza majd, mely több tucat holdújévi eseménnyel készül a látogatókra.
Minden eddiginél több kínai látogatót valószínűsít a héten Dél-Korea is, az országos turisztikai hivatal becslései szerint számuk előző évhez akár 25 százalékkal is megnőhet, s a 63 ezret is meghaladhatja. Ők összesen több mint 90 millió dollárt hagyhatnak az országban - becsülte a hivatal. Dél-Korea számára a kínai turisták egyre jelentősebb szeletét jelentik az idegenforgalmi iparágnak: a 2010-es 1,88 millió után tavaly egész év során már 2,85 millióan látogattak oda a nyugati szomszédból.
Jelentős lecsökkent ugyanakkor a korábbi évekhez képest a Japánba látogató turisták száma. A ctrip.com adatai szerint a foglalások mintegy 50 százalékkal estek vissza 2012 hasonló időszakához képest, ennek oka egyértelműen a tavaly ősszel elmérgesedő, s azóta sem rendezett szigetvita, mely a kínaiul Tiaojü, japánul Szenkakunak nevezett szigetcsoport hovatartozása miatt tört ki, s jelentős japánellenességet váltott ki Kínában.
A kínaiak utazási kedve az elmúlt években töretlen növekedést mutatott, s a jelenség folytatódása várható a következő időszakban is. A kínai turizmusakadémia adatai szerint tavaly egész év során mintegy 82 millió kínai utazott külföldre, és összesen csaknem 100 milliárd dollárt költött el a határokon túl.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.