Tudni kell, hogy Észak-Európa – a földrajzi és kulturális távolság ellenére – hazánk egyik legnagyobb küldőpiaca (3.–4. hely), mintegy évi 600 ezer vendégéjszakával. A Magyarországra irányuló utazásokban dominál a városlátogatás és a konferenciaturizmus, ezt Dánia esetében a balatoni üdülés, Norvégia és Dánia esetében a fogászati turizmus egészíti ki.
„Az északi régióban a szabadságidő Európában a leghosszabbak közé tartozik. Az észak-európai utazási szokások nagyon hasonlóak: egy évben 3-5 utazást tesznek. Alapvető a nyári üdülés (2-3 hét) – vagy belföldön, vagy a Földköz-tengernél. Ezt kiegészíti egy téli üdülés (1 hét) európai síterepen vagy meleg tengernél (Thaiföld, Kanári-szigetek, Egyiptom). Fentieken kívül 1-2 hétvégi utazásra is sokan elutaznak: ezek klasszikus európai városlátogatások vagy speciális érdeklődést kielégítő utazások (pl. wellness, sportesemény, fesztivál). A városlátogatásokban dominál London és New York, csak ezt követi Párizs, Barcelona, Róma, Prága és újabban Berlin” – olvasható a Magyar Turizmus Zrt. 2013-as taktikai tervében.
Hozzáteszik: a Malév megszűnése érzékenyen érintette a dán, svéd és norvég konferencia-forgalmat, a nemzeti légitársaság helyét másodlagos repterekről közlekedő fapadosok vették át. A turisztikai marketingcég szerint Magyarországról sajnos a mai napig nincs markáns képe az átlagos észak-európai polgárnak. Hazánk imázsának legismertebb elemei Budapest és a fürdőkultúra. Gyengeségünk pedig a szolgáltatási kultúrába vetett bizalom hiánya és az ezt alátámasztó időnkénti tapasztalatok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.