BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Világörökségekkel és fürdőkkel csábítjuk a brazilokat

Április 23-25. között először tartják a World Travel Market latin-amerikai testvérrendezvényét Sao Paulo-ban.

A Londoni WTM a világ vezető turisztikai szakmai eseménye, így a WTM-LATAM nevet viselő „kistestvértől” is sokat várnak a szervezők, ahol számos nagypresztízsű európai turisztikai szervezet képviselteti magát. Az eseményen több mint 1000 kiállító vesz részt, s mintegy 7000, főként a térségből érkező látogatót várnak. Magyarország a V4 együttműködés keretében, Csehországgal, Szlovákiával és Lengyelországgal együtt vesz részt a kiállításon. A standon a következő termékek kapnak hangsúlyt: UNESCO-világörökségek, Fürdők és egészség, Aktív pihenés, Gasztronómia, Bevásárlás, Kulturális események.

Brazília 2010-ben hihetetlen mértékű gazdasági növekedést produkált, tavaly pedig GDP-ben lekörözte Nagy-Britanniát is, így a világ hatodik legnagyobb gazdaságává vált. Bár a tavalyi évre vonatkozóan a kormányuk csak 3 százalékos növekedést tudott felmutatni – ráadásul az inflációs rátájuk sem csökkent –, a fogyasztói árak 6,5 százalékkal emelkedtek 2011-ben, ez viszont közvetve kedvezett a külföldön elkölthető megtakarításoknak és az utazási hajlandóságnak. A KSH által szolgáltatott mérések alapján 2011-ben 13503 vendéget és 33601 vendégéjszakát regisztráltak Magyarországon Brazíliából. „A brazilok – Kína után – 2. helyen szerepelnek utazási költési hajlandóság tekintetében. A real USA -dollárral szembeni megerősödésének köszönhetően sokan utaznak tengeren túlra, sőt, sok európai vagy észak-amerikai beutaztató kedvezőbb ajánlattal tudja megfogni a brazil turistát, mint a saját országukon belüli északi tengerparti ajánlatok” – olvasható a Magyar Turizmus Zrt. 2013-as taktikai tervében.

Nemzetközi turizmus tekintetében a brazil turisták 2010-ben 1,9 milliárd, 2011-ben pedig 2,7 milliárd dollárt költöttek csak VISA kártyával az Egyesült Államok területén, Európában ez átlagosan 40 százalékos költési növekedést jelentett. Legkedveltebb európai úti céljaik: Portugália, Olaszország, Egyesült Királyság és Franciaország. A turisztikai marketingcég szerint a brazilokat érdeklő turisztikai termékek: kalandsportok, művészet, kultúra, helyi történelmi nevezetességek és a folklór (zene, tánc, művészetek). Legfontosabb küldővárosok pedig Sao Paulo, Rio de Janeiro, Porto Alegre és Barsília. A brazil utazóknak nincs szükségük vízumra a schengeni országokba történő utazáshoz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.