Rég volt ennyire jó szezon a Velencei-tónál, bár jóval kevésbé népszerű, mint a Balaton, a strandokat üzemeltteő szolgáltatók véleménye szerint augusztus 25-ig elérik és 5-7 százalékkal meghaladhatják a tavalyi szintet.
Az agárdi strand idei látogatottsága pedig mintegy 30 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest. A szállodások is sokat köszönhetnek a kánikulának, mintegy 10 százalékkal több a vendégük és a tartózkodási időszak is növekszik. „A Velencei-tó környéki fejlesztések, a turisztikai kínálatbővítés szerepe kiemelkedően fontos a belföldi és a külföldi vendégforgalom növelésének, a tartózkodási idő meghosszabbításának szempontjából. A tartózkodási idő meghosszabbítása mellett fontos cél, hogy az egy napra érkező kirándulókból is több napig tartózkodó vendégek váljanak” – hangsúlyozta Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese. Ehhez persze fejlesztések is kellenek, mert összességében jelenleg elég szegényes a kínálat.
Ezen segíthet, hogy közel két év után folytatódik a Velencei-tó kapuja kiemelt uniós projekt, és elvileg 8-10 hónap alatt, az eredeti tartalommal valósul meg. Még 2011 októberében nehéz helyzetbe került az önkormányzat, mert a közbeszerzésen kiválasztott kivitelező cég ellen felszámolási eljárás indult, pénzügyi problémái miatt az építkezés leállt. A kivitelezővel szerződést kellett bontani. A másodszor kiírt közbeszerzési eljárás eredményes volt, így folytathatják a félbehagyott kivitelezést. Öten nyújtottak be ajánlatot a közbeszerzési eljáráson, közülük a legkedvezőbb ajánlat, a zalaegerszegi Z-Pannon Kft.-ZÁÉV Zrt. konzorciuma nyert. A kivitelezőknek 8 hónapjuk van a projekt befejezésére, amelyet nettó 1,5 milliárd forintért vállaltak. Ennek 53 százaléka uniós forrás, a többi önkormányzat állja. A fejlesztéssel gyakorlatilag megváltozna a tó délkeleti sarkának arculata. A beruházás keretében megújul a húszhektáros partszakasz, a strand és a kikötő környéke is. Kicserélik a közműveket, homokos lídót, sétányokat, fedett korzót, gyaloghidat, játszóteret és 5500 négyzetméter alapterületű szolgáltatóházat alakítanak ki, melynek a felét közösségi terek teszik ki.
A Balatonnál is nagyon jó adatokat hozhat a július és az augusztus. „A fedett helyeink tele vannak, nem állunk rosszul, főleg a holland vendégek száma emelkedett, mert ők szeretnek előre foglalni, és a dunai árvíz miatt inkább minket választottak a dunai kempingek helyett” – mondta Székely Ferenc, a Balatontoursit igazgatóhelyettese. A cég 26 légkondicionált mobilházzal bővítette 150 darabból álló mobilház-kapacitását, és több tíz milliós projekt keretében teljesen megújítják a balatonfüredi vízisípályát. Amúgy a Balaton-régióban közel kétezer uniós projekt nyert összesen kétszázmilliárd forint támogatást az elmúlt három évben. A nagyszabású település-rehabilitációs projektek szinte valamennyi tóparti települést és várost érintették, nincs olyan tóparti település, ahol ne történt volna valamilyen strand- vagy kikötőfejlesztés. A statisztikák szerint a Balaton régió kereskedelmi szálláshelyeinek árbevétele 2012-ben hozzávetőleg 23,3 milliárd forint volt, ebből a belföldi turisták 13,5 milliárd, míg a beutazók 9,8 forint forgalmat jelentettek. A tó fő vendégköre a kisgyermekes családoké, ahol gyerekek életkora 2-14 év, szüleik pedig a 30-50 éves korosztályhoz tartoznak. A másik stabil vendégkört az igényes, de nem drága szórakozást kedvelő 17-25 éves fiatalok képezik, akik baráti társasággal érkeznek a tóhoz.
A fiatalok vízpartra vágynak
A fiatalok kevesebb mint fele nyaral, a nyár első hónapjában 47 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy volt már, vagy megy az idén pihenni - közölte a K&H Bank egy általa végzett reprezentatív felmérés alapján. A közlemény szerint az átlagos magyar fiatal belföldön, vízpart mellett tölt el egy hetet szabadság gyanánt. A külföldre utazók többsége is a vizet, a tengerpartot keresi, de sokan választják az aktívabb nyaralást kirándulással, túrázással. Átlagosan 76 ezer forintot szánnak a nyaralásra, amit többségük 3-6 hónap alatt spórol össze. A nyaralást a fiatalok 56 százaléka párban tervezi, nagyobb társasággal a férfiak 29 százaléka nyaralna, míg a nőknek csak 16 százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.