A Magyar Turizmus Zrt. lakosság utazási szokásait vizsgáló kutatása szerint az idei hét hosszú hétvégét a megkérdezett háztartások 12,4 százaléka használja ki utazásra. A hosszú hétvégéhez kapcsolódó utazások 76,7 százaléka belföldi, 21,8 százaléka külföldi, vagyis arányaiban több a belföldi utazás, mint általában az utazásoknál. A belföldi hosszú hétvégi utazások esetében a legfontosabb cél a rokonok, ismerősök meglátogatása, ezt a pihenés, majd a gyógyfürdő-látogatás és a wellness követi.
„Tavaly és az idén is számos hosszú hétvége kínálkozott arra, hogy minél több vendéget csábítsunk wellness-hétvégére. E célból tematikus hétvégéket szerveztünk, amelyek a meglévő szolgáltatások mellett egyéb szórakozási lehetőségeket és gasztronómiai élményeket nyújtottak a vendégeknek. Természetesen kedvezményes csomagárakat állítottunk össze” – közölte lapunkkal a Danubius Hotels Group. Erős konkurenciával számolnak, hiszen más szállodák is igyekeznek hasonló módon növelni a foglaltságot. A tavalyi év tapasztalata azt mutatta, hogy összességében nagyobb forgalmat generáltak a hosszú hétvégék, ugyanakkor mivel nagyon sok volt belőlük, nem tudták megtölteni a szállodákat minden alkalommal, mert a hazai utazók anyagi lehetőségei meglehetősen korlátozottak. „Míg régebben 3 éjszakát is eltöltöttek nálunk a vendégek a hosszú hétvégén, most már a lehető legrövidebb időszakra foglalnak, gyakran már csak 1 vagy 2 éjszakára sikerül telt házat produkálniuk a házaknak. Sokan nem desztináció szerint hanem ár szerint döntenek arról hogy hová menjenek” – fogalmazott a hotelvállalat.
Idén eddig felemásan alakultak a hosszú hétvégi forgalmak a turizmusban. A márciusi hóvihar például nagy károkat okozott, a szállásfoglalások mintegy 40 százalékát kellett törölni vagy átfoglalni. Húsvétkor is inkább még a síközpontokban volt nagy a forgalom, a pünkösdi hosszú hétvégére viszont már nem lehetett panasz. A Balatoni Hajózási Zrt. például kétszámjegyű bevételnövekedést ért el. Tavaly kánikula volt augusztus 20-a után is, ezért nem ürültek ki a balatoni szállodák, csak mintegy 10-20 százalékkal visszaesett a telítettségük. Az őszi hosszú hétvégéken pedig a wellness szálláshelyekre nő meg ugrásszerűen a foglalások száma, melyek jellemzően magasabb árkategóriába esnek.
Zalakarosnak megtérül a fejlesztés
Próbaüzemben már működik a zalakarosi fürdő fedett gyermekrészlege, amelyet több mint 300 millió forintos beruházással alakítottak ki – közölte az üzemeltető Gránit Gyógyfürdő Zrt. A teljes beruházás összértéke közel 600 millió forint. A zalakarosi fürdőben tavaly nyáron adták át 262 millió forintot meghaladó beruházással a gyerekeknek épült szabadtéri élményfürdőt. Idén júliusban a tavalyinál 15 százalékkal több, 115 ezret meghaladó számú vendéget fogadtak, és az eddigi augusztusi adatok is remekül alakulnak. A zalakarosi fürdőt tavaly több mint 510 ezren keresték fel, idén 525 ezer látogató szerepel az üzleti tervben. Hasonlóan jól alakultak a bevételi adatok is, az idén remélt mintegy 1,2 milliárd forintos árbevétel július végéig arányos része ugyancsak növekedést mutat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.