Mivel a külföldre látogató magyarok 126 milliárd forintot költöttek el utazásaik során 2013 második negyedévben, ellenben a külföldiek magyarországi költése 346 milliárd forint volt, ezért az utasforgalom többlete 220 milliárd forinton (743 millió euró) zárt. „A forintban számolt egyenleg folyó áron 26 százalékkal haladta meg 2012 második negyedévének egyenlegét. Az import, azaz a magyarok külföldi költése, jóval kisebb mértékben nőtt, mint az export, vagyis a külföldiek magyarországi költése: az utasforgalmi szolgáltatások exportja 17, az importja 2,9 százalékkal nőtt” – közölte a KSH.
A Németországból érkezők kiadásai voltak a legmagasabbak – 59 milliárd forint –, és a külföldiek összes kiadásainak 17 százalékát tették ki. Az utazás célja szerint vizsgálva a költéseket, a kiadások kétötödét üdülésre, szórakozásra, körutazásra, valamint városnézéssel kapcsolatos szolgáltatásokra, árukra fordították.
További 16–16 százalékuk a gyógykezelésekhez, az egészségmegőrző célokhoz és a rokon-, barátlátogatáshoz kapcsolódtak. Az Ausztriából érkezők 30, az Egyesült Államokból látogatók 27 milliárd forintot költöttek hazánkban. Ennek ellentéteként az Ukrajnából érkezők összes kiadásaiknak csupán 13, a bolgároké 21, a horvátoké 23 százaléka volt turisztikai célú.
„Élénkülni látszik a hosszú ideje gyengélkedő üzleti utazások piaca. Az egynapos üzleti utak száma 3,1, a többnaposaké 14 százalékkal nőtt. Az egynapos üzleti utak száma Románia és Szlovákia felől mutat élénkülést, eközben az Ausztriából és Horvátországból érkezőké közel felére esett vissza. A többnapos üzleti utazáson részt vevők száma jelentősen emelkedett, elsősorban az Egyesült Királyságból, Ázsiából, Olaszországból érkező vendégeknek köszönhetően” – tudatta a KSH.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.