A rendelkezésre álló statisztikák alapján a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) szakértői 494 millió nemzetközi turistaérkezést becsülnek 2013. január–június között, 25 millióval, azaz 5,2 százalékkal többet, mint 2012 azonos időszakában. A gazdasági környezet alakulásával összefüggésben változó mértékben, de valamennyi régióban pozitívak a mutatók. „A Közel-Kelet, illetve Ázsia és a Csendes-óceáni térség érte el a legnagyobb növekedést, míg Afrikában és Amerikában lassabban bővült a forgalom. A két legjobban teljesítő alrégió továbbra is Délkelet-Ázsia és Közép-Kelet-Európa” – derül ki a Magyar Turizmus Zrt. tájékoztatójából. Jelentősen növekedtek Törökország, Thaiföld, Egyiptom, illetve az Egyesült Királyság, Hongkong és India nemzetközi turizmusból származó bevételei. A világ nemzetközi turisztikai kiadásainak alakulását tekintve a legfontosabb a két legnagyobb feltörekvő küldőpiac eredménye.
A 2012-es rangsorban első helyezett Kína 39,8 százalékos első negyedéves és 22,8 százalékos második negyedéves növekedést mutatott, az ötödik helyezett Oroszország 23,9 százalékos első negyedéves és 21 százalékos második negyedéves növekedést ért el. „A tíz legnagyobb turisztikai kiadással bíró ország közül további öt esetében kismértékű növekedés, három ország esetében csökkenés volt tapasztalható.
Legfontosabb küldőpiacunk, Németország esetében mindössze 0,5 százalékos kiadásnövekedést regisztrált az UNWTO” – fogalmazott összefoglalójában a Magyar Turizmus Zrt. Mivel az északi félteke főszezonja a második félévre esik, az első félévben általában az éves forgalom 45 százalékát bonyolítja le az ágazat. Bár a második félévre kisebb ütemű növekedést várnak az UNWTO szakértői, az év egészét tekintve arra számítanak, hogy nemcsak a korábbi 3-4 százalékos előrejelzés maximumát fogja elérni a növekedési ütem, hanem éves szinten akár meg is haladhatja korábbi prognózisukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.