Az ázsiai gyartók már a tavalyi mobilvilágkiállításon is domináltak Barcelonában, az idein azonban átvették a hatalmat. A Samsung, a Sony, a Huawei, az LG és a Lenovo bejelentései uralták az iparági hangzavart, amibe leginkább csak a Nokia tudott beleszólni. Hétfőn es kedden ugyanis egymást érték a készülékgyartók bemutatói, amiből egyértelműen kiderült, a mobil iparág szereplői számára még mindig kiemelten fontos a barcelonai jelenlét. A hét csarnok közül a harmadikban történtek a legfontosabb események, ezt a szakmai tömeg áramlása is elárulta.
A Samsung például itt mutatta be a Galaxy S5-öt. A szakmai közönség a reakciókból ítélve többet várt a készüléktől, a felhasználók azonban minden bizonnyal szeretni fogják. A cég főleg a szupergyors fényképezést, a pulzusmérőt es a vizállóságot emelte ki a legfontosabb fejlesztésként az S4-hez képest. Szintén nagyot szóltak a Nokia androidos telefonjai. ,,Hamarosan Magyarországon is kapható lesz a Samsung S5, rendeléseket már felveszünk” – mondta tegnap újságiróknak Keszeg Attila, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese egy barcelonai sajtóbeszélgetésen. A telefont amúgy már hamisítják is Kínában. Keszeg Attila a barcelonai benyomásairól elmondta, szerinte a kulcsszó mára egyértelműen a tömegesítés lett, vagyis az a tendencia, ami demokratizálja az okostelefonokat. Ennek köszönhető, hogy néhány felsőkategóriás terméket leszámítva a gyartók már a közép- és alsókategóriás készülékekre helyezik a hangsúlyt.
Ebben a mezőnyben lehet erős a Nokia 220, ami szuperolcsón, 29 euróért kerül ki a piacra. Butának ugyan buta, de azért zene, kamera és böngesző ezen is van, ami valószínűleg a kezdő felhasznalók számára bőven elég lesz világszerte. A kínai piacon erős, de onnan kitörni vágyó Lenovo pedig rögtön három olcsó készüléket mutatott be Barcelonában 229 és 349 dollár között. ,,Az ügyfelek nem skype-olni akarnak, hanem minél egyszerűbben kommunikálni és megosztani élményeiket. Ehhez a legfontosabb, hogy a használat egyszerű legyen a tömegek számára. Ezért a 100 euró alatti okostelefonok piaca meg évekig fejlődni fog” – fogalmazott Keszeg Attila. Hamarosan tehát már nem éri meg hagyományos telefont vásárolni.
A Magyar Telekom vezetői a kormánnyal aláírt stratégiai megállapodás után optimistán úgy fogalmaztak a háttérbeszelgetésen, bíznak abban, hogy az adózási és szabályozási feltételek javulni fognak. A vállalat 2016-ra tervezi teljes hálózatát átalakítani IP-alapúra. Ez Macedóniában ugyan már 100 százalékban megvalósult, de az ottani fejlesztések gyakorlatilag egy Budapest méretű várossal egyenlőek. Ugyanakkor azt tudni kell, hogy már jelenleg is mintegy 50 százalékban modernizálták az országot lefedő rendszert. A magyar leányvállalat nem szorul a német anya adományaira, de a DT nem vesz ki osztalékot a cégből.
Míg sokaknak még okostelefonjuk sincs, addig egyre többen új őrületnek hódolhatnak a jövőben. Ezek az okosórák es okoskarkötők, amelyek már Barcelonában is egyre nagyobb helyet és figyelmet követeltek maguknak. A Samsung és a Garmin is bemutatta az új viselhető eszközét. Nem teljesen világos, hogy milyen valós fogyasztói igényt elégítenek ki, de mutatják az időt, számolják a pulzust es a lépéseket. Hogy a technikai fejlődésnek nem csak pozitív oldala van, arra jó példa, hogy az Ericsson standjánál egy távirányitású munkagép állt az érdeklődés középpontjában. Egy londoni irodából arra lehet utasítani, hogy vágja ki a fákat a brazíliai őserdőkben.
Profi szervezés Barcelona-módra
A holnap záródó világkiállításra előzetes becslések szerint legalább 70 ezren érkeznek a világ minden pontjáról, ezért lényeges szempont, hogy Barcelona miként szervez meg egy ekkora eseményt. Nos, már a reptéren hostessek irányitják a vendégeket és már szintén a reptéren letudható a regisztráció. Itt minden résztvevő kap egy négy napos bérletet a tömegközlekedési eszközökre. A nagyobb metrócsomópontokban pedig szintén hostessek, valamint táblák mutatják az utat a kiállitás felé. A magyar cégek a hetedik csarnokban kaptak helyet, ahol remélhetőleg sok partneri megállapodást sikerült kötni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.