Továbbra is rendkívül népszerűek az okostelefonok, a második negyedévben újabb rekordot döntött az értékesítésük. Az IDC adatai szerint 295,3 milliót adtak el világszerte az ilyen készülékekből, ez az egy évvel korábbihoz képest 23,1 százalékos, míg az első negyedévvel összevetve 2,6 százalékos fejlődést jelent. A piackutató prognózisa szerint a második félévben hasonló ütemben nő majd az értékesítés, és a július-szeptemberi időszak lehet az első negyedév, amikor 300 millió fölé nőhet az eladott okostelefonok száma.
Az IDC elemzése alapján a kínai gyártók különösen erős negyedévet produkáltak, ami részben annak is köszönhető, hogy legnagyobb riválisaikhoz képest olcsóbb, ugyanakkor jó minőségű készülékekkel árasztották el otthoni piacukat, ugyanakkor a globális megjelenésre is egyre nagyobb figyelmet fordítanak.
A legjobb példa erre a Huawei, amely a második negyedévben 20,3 millió okostelefont tudott eladni, ez 95,1 százalékos növekedést jelentett 2013. hasonló időszakához képest. Ezzel az eredménnyel a piac harmadik legnagyobb szereplőjévé vált, 6,9 százalékos részesedéssel. De jól teljesített a Lenovo is, amely 38,7 százalékkal, 15,8 millióra tudta növelni értékesítését, és a negyedik legnagyobb gyártó az okosmobil piacon.
A szegmenst továbbra is a Samsung uralja, a dél-koreai cég számára ugyanakkor figyelmeztető jel, hogy mind értékesítése, mind piaci részesedése csökkent a második negyedévben az egy évvel korábbival összevetve. A társaság 74,3 millió okostelefont tudott eladni az IDC adatai szerint, ez 3,9 százalékos visszaesést jelent éves összevetésben. A cég piaci részesedése a 2013. második negyedévi 32,3 százalékról 25,2 százalékra esett vissza.
A második legnagyobb piaci szereplő az Apple, amely 12,4 százalékkal, 35,1 millióra tudta növelni iPhone értékesítését. A cég részesedése ennek ellenére csökkent, a piac 11,9 százalékát tudhatta magáénak a második negyedévben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.