Rendkívül jó második negyedévet produkált a Facebook a cég legújabb gyorsjelentése szerint, a bevétele több mint 60 százalékkal nőtt, míg a nyeresége jóval több mint duplájára az egy évvel korábbihoz képest. A szárnyalás hátterében a mobileszközökön megjelenített hirdetések állnak, a kedvező hírek hatására a cég papírjainak árfolyama rekordokat dönt.
A második negyedévben 2,91 milliárd dolláros bevételt ért el a Facebook, ez 61 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A világ legnépszerűbb közösségi oldalát működtető cég nyeresége még nagyobb mértékben tudott bővülni, míg 2013. második negyedévében 333 millió dolláros profitról számolt be a vállalat, addig az idén az április-júniusi időszakban 791 millió dolláros jött össze.
A jó eredmények hátterében egyértelműen a mobileszközökön megjelenített hirdetések állnak, ezek adták a második negyedévben a cég reklámbevételének 62 százalékát. Ez jókora ugrást jelent az egy évvel korábbi állapothoz képest, amikor a mobil hirdetések részesedése még csak 41 százalék volt.
A Facebook felhasználóinak száma júniusban meghaladta az 1,3 milliárdot, ami 14 százalékos növekedést jelent 2013. hasonló időszakához képest. A múlt hónapban naponta átlagosan 829 millióan léptek be a közösségi oldalra, ez 19 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. A mobileszközről facebookozók száma még dinamikusabban bővült, összesen 1,07 milliárdan használták az oldalt okostelefonról vagy tabletről júniusban, ez 31 százalékos fejlődést jelentett éves összevetésben. A mobilos felhasználók napi átlagos száma 645 millió volt, ami 39 százalékkal több, mint 2013. júniusában.
A rendkívül kedvező adatok éreztették hatásukat a cég papírjainak árfolyamán is. Tőzsdezáráskor is közel 3 százalékos pluszban volt az árfolyam, 71,29 dolláron, azonban a legújabb jelentés nyilvánosságra hozását követően a zárás utáni kereskedés során 75 dollár fölé nőtt az értékük, ami rekordszintnek számít. A Bloomberg elemzése alapján ma újabb rekordokat dönthet a Facebook árfolyama.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.