Négy modellel kezdi meg a magyar mobilpiac meghódítását a Lenovo, a társaság itthon mostantól elérhető okostelefonjait tegnap este mutatták be. A vállalat készülékei egyelőre a Média Markt, az Extreme Digital, az Expert Magyarország, az Euronics és a BestByte üzletekben vásárolhatóak meg, azonban tovább növelnék a forgalmazók körét, és reményeik szerint az utolsó negyedévben már a Telenornál is elérhetőek lesznek a Lenovo okostelefonok.
Az itthon egyelőre főként személyi számítógépeiről és táblagépeiről ismert társaság néhány éve jelent meg az okosmobil piacon, a cég stratégiájának megfelelően az első fázisban hazai környezetben, Kínában erősítették meg pozíciójukat. Ennek köszönhetően idén a második negyedévben a távol-keleti országban már a legnagyobb gyártónak számítottak.
A cég a múlt évben 50 millió okostelefont adott el világszerte, ezzel globális szinten már a negyedik legnagyobb gyártónak számít ebben a szegmensben. Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója a tegnap esti rendezvényen elmondta, hogy a cég célja ezen a területen is az első pozíció megszerzése.
Bár a Samsung és az Apple forgalma még jóval meghaladja a Lenovóét, a kínai vállalat növekedési üteme figyelemreméltó. Az ázsiai piacok után tavaly jelentek meg Európában okosmobiljaikkal, először az orosz és ukrán piacon, és idén ősszel vezetik be a készülékeket a közép-kelet-európai régióban. Az idén egyébként duplázásra készül a vállalat, Lukács Anita közlése szerint 100 millió okosmobilt adnának el. Összehasonlításként, az IDC adatai alapján a piacvezető Samsung tavaly 314 millió, míg a második Apple 153 millió okosmobilt értékesített.
A Lenovo mobilpiaci pozícióját tovább erősítheti a Motorola megvásárlásának lezárása. Az ismert mobiltelefongyártót 2,91 milliárd dollárért veszik meg a Google-től, a tranzakciót várhatóan az utolsó negyedévben zárják le. Erre a márkára építve kezdenék meg az amerikai és a nyugat-európai piacok meghódítását.
A most bemutatott négy, középkategóriás okostelefon modellt hamarosan újak követik a magyar piacon is. Lukács Anita elmondása szerint októberben még két belépőszintű, illetve három középkategóriás készülék hazai forgalmazását kezdik meg, az év végén pedig várhatóan két csúcsmodell is elérhető lesz a magyar piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.