BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az élénkülés jeleit mutatja a budapesti ingatlanpiac

Jóval könnyebben lehet eladni lakást, mint egy-két éve – derül ki az OTP Ingatlanpont országos ingatlanközvetítő-hálózat piaci körképéből. Tapasztalataik szerint emiatt egyre több olyan eladó is megjelenik az ingatlanpiacon, aki a korábbi években halogatta ingatlanja értékesítését, de vannak, akik még inkább kivárnak.

Legkönnyebben és legjobb áron a 40-60 négyzetméteres egy-, másfél-, kétszobás lakásokat lehet értékesíteni Budapest belvárosában, de népszerűek a hasonló méretű felújított panelek is a külsőbb kerületekben és a megyeszékhelyeken. – Az elmúlt egy-két évben a korábbi 10 százalék körüli értékről 5 százalékra csökkent az átlagos áralku, azaz egy előzetesen jól belőtt árból már lényegesen kevesebbet kell engednie az eladónak ahhoz, hogy értékesíteni tudja az ingatlanát – mondta Bodnár Balázs, az OTP Ingatlanpont értékesítési vezetője. Hozzátette: az átlagos értékesítési idő is lerövidült, a korábbi akár egy évről átlagosan 6-8 hónapra.

A cég tapasztalatai szerint jellemzően irányáron, vagy annak környékén kelnek el az ingatlanok a főváros VII., VIII. és IX. kerületeiben, és szintén ezt lehet látni a felújított panelprogramos lakásoknál a XIII., a XIV., a XVIII. és a XIX. kerületben. Az OTP Ingatlanpontnál jelentős pezsgést érzékelnek még Dunakeszi, Veresegyház és Fót térségében is.

A piac élénküléséről számolt be a fejlesztési területen érdekelt vállalkozások többségét tömörítő Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület (IFK) is: a fővárosban a 2013-as év 100 millió eurónyi ingatlanfejlesztése után 2014-ben 152 millió euró értékű beruházásra számítanak a tagvállalatok. Jelenleg 600 ezer négyzetméternyi új fejlesztés áll startra készen. Növekszik a fejlesztések alapterülete is, a 2013-as 42 ezer négyzetméter után az idén 71 000 négyzetméternyi iroda, raktár, üzem és lakóépület munkálatai zajlanak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.