BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot zuhan az okostelefonok ára a következő években

A felhasználók több mint fele 2018-ra főként okostelefonon és táblagépen keresztül éri majd el az internetet a Gartner előrejelzése szerint. Az intelligens mobiltelefonok terjedését segíti a gyors árzuhanás is, 2020-ra a vásárlók háromnegyede kevesebb mint 100 dollárért vehet majd ilyen készüléket.

A Gartner prognózisa alapján az intelligens mobileszközök egyre meghatározóbbá válnak a kommunikációban és a tartalomfogyasztásban a következő években. A cég azzal számol, hogy 2018-ra világszerte a felhasználók több mint ötven százaléka az okosmobilját vagy táblagépét használja majd leginkább az online tevékenységekhez.

A társaság tanulmánya szerint jól megfigyelhető mintát követ az okoseszközök használata. Szinte valamennyi fogyasztó okostelefonnal kezdi az ismerkedést az ilyen készülékekkel, a tableteket már hosszabb idejű böngészéseknél, médiatartalmak fogyasztásánál vetik be, míg az összetettebb feladatokra személyi számítógépet alkalmaznak. Ráadásul a hordható technológiák kezdődő térhódítása tovább bővíti a használt eszközök körét, ami azt jelenti, hogy még inkább elfordulnak a hagyományos pc-ktől a felhasználók.

Az okostelefonok tömeges elterjedését megkönnyíti az is, hogy folyamatosan zuhan az ilyen készülékek átlagos ára. A Gartner előrejelzése alapján 2020-ra az okosmobilt vásárlók háromnegyedének már kevesebb mint 100 dollárt kell majd fizetnie eszközéért. A drasztikus árzuhanást jól érzékelteti, hogy míg a múlt év végén 50 dollár körül volt a legolcsóbb, belépőszintű okostelefonok ára a Gartner elemzése szerint, addig napjainkra 35 dollárra csökkent ez az érték.

A folyamatot alaposan felgyorsította a kínai gyártók előretörése, amelyek egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a piacból. A harmadik negyedévben az IDC adatai alapján komoly meglepetést okozottt a kínai Xiaomi, amely a harmadik legnagyobb szereplő volt az okostelefon szegmensben. A távol-keleti cég első alkalommal tudott bejutni az öt piacvezető társaság közé. A vállalat egyértelműen kínai sikereinek köszönheti a gyors fejlődést. A cég a harmadik negyedévben 17,3 millió okostelefont adott el, ami több mint 211 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A látványos növekedés megmutatkozott piaci részesedése alakulásán is, ami a 2013-as 2,1 százalékról 5,2 százalékra nőtt. A negyedik legnagyobb gyártó szintén egy kínai társaság, a Lenovo volt a július-szeptemberi időszakban, ami fokozatosan erősíti pozícióit Kínán kívül is. Okosmobiljai már kaphatóak Európában is, Magyarországon pedig szeptemberben kezdték meg a forgalmazásukat. A globális jelenlétre való törekvés hatását mutatja, hogy a harmadik negyedévben eladott 16,9 millió okostelefon 38 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban.

A mobileszközök gyors térhódítása az üzleti világban is érezteti hatását, nekik köszönhetően egyre népszerűbbé válnak a wi-fis hálózatok a vállalatok körében is. Sőt, a Gartner prognózisa szerint 2018-ra a cégek 40 százalékánál már wi-fit használnak a különböző, nem mobil eszközök hálózatba kötésére is.

Megugró forgalom

Az év végére várhatóan 2,7 milliárd okostelefon lesz a felhasználóknál világszerte az Ericsson mobilitási jelentése szerint. A mobilos adatforgalom a tavalyi havi átlagos 2 exabájtról (EB) erre az évre már 3,2 EB-re nőtt, 2020-ra pedig ez az érték elérheti a 25 EB-ot. A mobiltelefonokon bonyolított adatforgalom jelentős részét már most is a videós tartalmak adják, azonban 2020-ra részesedésük már 55 százalékra nő. Ebben a fejlődésben komoly szerepet játszik a 4G-s hálózatok fokozatos térhódítása, illetve az is, hogy az Ericsson prognózisa szerint 2020-ra már elindulnak az első 5G-s szolgáltatások, amelyek még gyorsabb letöltést tesznek lehetővé.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.