A Gartner prognózisa alapján az intelligens mobileszközök egyre meghatározóbbá válnak a kommunikációban és a tartalomfogyasztásban a következő években. A cég azzal számol, hogy 2018-ra világszerte a felhasználók több mint ötven százaléka az okosmobilját vagy táblagépét használja majd leginkább az online tevékenységekhez.
A társaság tanulmánya szerint jól megfigyelhető mintát követ az okoseszközök használata. Szinte valamennyi fogyasztó okostelefonnal kezdi az ismerkedést az ilyen készülékekkel, a tableteket már hosszabb idejű böngészéseknél, médiatartalmak fogyasztásánál vetik be, míg az összetettebb feladatokra személyi számítógépet alkalmaznak. Ráadásul a hordható technológiák kezdődő térhódítása tovább bővíti a használt eszközök körét, ami azt jelenti, hogy még inkább elfordulnak a hagyományos pc-ktől a felhasználók.
Az okostelefonok tömeges elterjedését megkönnyíti az is, hogy folyamatosan zuhan az ilyen készülékek átlagos ára. A Gartner előrejelzése alapján 2020-ra az okosmobilt vásárlók háromnegyedének már kevesebb mint 100 dollárt kell majd fizetnie eszközéért. A drasztikus árzuhanást jól érzékelteti, hogy míg a múlt év végén 50 dollár körül volt a legolcsóbb, belépőszintű okostelefonok ára a Gartner elemzése szerint, addig napjainkra 35 dollárra csökkent ez az érték.
A folyamatot alaposan felgyorsította a kínai gyártók előretörése, amelyek egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a piacból. A harmadik negyedévben az IDC adatai alapján komoly meglepetést okozottt a kínai Xiaomi, amely a harmadik legnagyobb szereplő volt az okostelefon szegmensben. A távol-keleti cég első alkalommal tudott bejutni az öt piacvezető társaság közé. A vállalat egyértelműen kínai sikereinek köszönheti a gyors fejlődést. A cég a harmadik negyedévben 17,3 millió okostelefont adott el, ami több mint 211 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A látványos növekedés megmutatkozott piaci részesedése alakulásán is, ami a 2013-as 2,1 százalékról 5,2 százalékra nőtt. A negyedik legnagyobb gyártó szintén egy kínai társaság, a Lenovo volt a július-szeptemberi időszakban, ami fokozatosan erősíti pozícióit Kínán kívül is. Okosmobiljai már kaphatóak Európában is, Magyarországon pedig szeptemberben kezdték meg a forgalmazásukat. A globális jelenlétre való törekvés hatását mutatja, hogy a harmadik negyedévben eladott 16,9 millió okostelefon 38 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban.
A mobileszközök gyors térhódítása az üzleti világban is érezteti hatását, nekik köszönhetően egyre népszerűbbé válnak a wi-fis hálózatok a vállalatok körében is. Sőt, a Gartner prognózisa szerint 2018-ra a cégek 40 százalékánál már wi-fit használnak a különböző, nem mobil eszközök hálózatba kötésére is.
Megugró forgalom
Az év végére várhatóan 2,7 milliárd okostelefon lesz a felhasználóknál világszerte az Ericsson mobilitási jelentése szerint. A mobilos adatforgalom a tavalyi havi átlagos 2 exabájtról (EB) erre az évre már 3,2 EB-re nőtt, 2020-ra pedig ez az érték elérheti a 25 EB-ot. A mobiltelefonokon bonyolított adatforgalom jelentős részét már most is a videós tartalmak adják, azonban 2020-ra részesedésük már 55 százalékra nő. Ebben a fejlődésben komoly szerepet játszik a 4G-s hálózatok fokozatos térhódítása, illetve az is, hogy az Ericsson prognózisa szerint 2020-ra már elindulnak az első 5G-s szolgáltatások, amelyek még gyorsabb letöltést tesznek lehetővé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.