BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiéheztetik a Simicska-birodalmat

Az Orbán–Simicska-háború eszkalálódása miatt az év első két hónapjában radikálisan csökkentek az állami hirdetések a Magyar Nemzetben és a Heti Válaszban. Az onnan kieső hirdetéseknek már van helyük, kellenek a Napi Gazdaság bázisán induló új Fidesz-közeli politikai napilap elindításához - írja a Népszabadság.

A print média reklámköltéseinek nyilvánosan elérhető adatbázisából derül ki, hogy az év első két hónapjában jelentősen csökkent a Simicska Lajos médiabirodalmához tartozó Magyar Nemzetben és Heti Válaszban a kormányzat, az állami hivatalok, a többségében állami tulajdonban lévő nagyvállalatok és kormánypárti vezetésű önkormányzatok hirdetéseinek száma.

A Népszabadság adatai szerint a Magyar Nemzet 2013-ban csaknem 3,1 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, ebből 2,3 milliárd származott hirdetésekből, ennek hozzávetőleg 46 százaléka az állami szférából. A napilap 2014-es nettó árbevétele még nem jelent meg a cégnyilvántartásban, de a lap adatai szerint a tavalyi hirdetési árbevétele meghaladta a 2,2 milliárdot, ennek körülbelül 47 százaléka származott az államtól. Tehát az Orbán–Simicska-háború tavaly nyári megindítása fél évig nem rontotta a Magyar Nemzet hirdetési árbevételeit, amit a szakmában azzal magyaráznak, hogy a hirdetési szerződéseket általában 3–6 hónapra előre kötik.

Az idei hirdetési bevételeken azonban egyértelműen látszik a háború eszkalálódása, hogy Simicska több alkalommal is nyilvánosan megtámadta Orbán Viktort, ami miatt a Fidesz vezetése szakított vele. A Magyar Nemzet január–februári, több mint 190 milliós hirdetési árbevételének már csak 28 százalékát tették ki az állami szférából érkezett pénzek, s hasonló tendencia rajzolódik ki márciusban is.

Hasonló folyamatok rajzolódnak ki a Heti Válasz hirdetési adataiból is, a hetilap tavalyi hirdetési árbevételének több mint 35 százalékát tette ki az állami szféra, január–februárban már csak 20 százalék körülit.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.