BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiugróan sok híradóban szerepelt a Fidesz és az MSZP is

Az M1, a TV2 és az ATV esti híradóiban a pártok közül az MSZP szerepelt a legtöbbet az év első három hónapjában, míg a HírTV, az RTL Klub és a Duna Televízió hírműsoraiban a Fideszről hallhattak legtöbbet a nézők - állapította meg a Nézőpont Intézet médiaelemzése, amelyet pénteken juttattak el az MTI-hez.

A hat csatornára kiterjedő médiapolitikai elemzés szerint összesítve a Jobbik végzett a pártok között a harmadik helyen, azonban a csatornák közül ez csak a közszolgálati adókra és a HírTV műsorára igaz. A TV2 híradójában a Jobbik álláspontjának aránya 3,2 százalékot tett ki. Az RTL Klub és az ATV műsorában nemcsak a Demokratikus Koalíció, hanem az Együtt és az LMP megjelenéseinek aránya is magasabb volt, mint a Jobbiké - áll az elemzésben.

A kormányzati szereplők közül Orbán Viktor miniszterelnök jelent meg legtöbbször önállóan, szám szerint 373 alkalommal. Utána Szijjártó Péter külgazdasági és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter következett.

A kormánypárti szereplők közül - az előző negyedévi eredményekhez hasonlóan - ismételten Rogán Antal szólalt meg a legtöbbször. Az ellenzéki pártok politikusai között Tóbiás József MSZP-elnök végzett az első helyen, a második Szél Bernadett LMP-társelnök, míg a harmadik az LMP másik társelnöke: Schiffer András lett.

Míg januárban az útdíjrendszer, februárban Vlagyimir Putyin látogatása, márciusban pedig a brókerbotrány témája szerepelt a legtöbbet a hírekben.  2015 első negyedévében a legtöbb tudósítás a TV2 műsorában hangzott el, a második helyre az RTL Klub került, őket az M1 híradója, a HírTV, végül a Duna Televízió követte. Az összes hír 36 százaléka volt magyar vonatkozású politikai hír, 3,4 százalékponttal kevesebb, mint a megelőző időszakban. A legkevesebb politikai hírt a TV2-n láthatták a nézők, a legtöbbet pedig az ATV-n. 

Az elemzés emlékeztet, hogy a vizsgált időszakban jelentős átalakulás következett be a magyar médiapiacon: az M1 hírcsatornává alakult március 15-ével, a nemzeti főadó pedig a Duna Televízió lett. Bár a változás tendenciáiról pontos kép csak a következő hónapok elemzésével adható, az M1 havi adatit vizsgálva megállapítható, hogy március 15-ét követően jóval több tudósítás kapott helyet a csatorna híradójában. Míg a hónap első felében átlagosan 23,1 hír jelent meg az M1 esti híradójában, addig a második részében 35,6-ra emelkedett ez a szám. A változás a politikai hírek számát nem érintette - olvasható az intézet közleményében.

2015 első negyedévében a pártpolitikai hírek aránya 25,9 százalék volt a vizsgált csatornák híradóiban, így megmaradt e kategória dominanciája az előző negyedévhez hasonlóan. 2014 végéhez képest emelkedett a gazdaságpolitikai és szakpolitikai hírek aránya: előbbi esetében 19,1 százalék volt ez a mutató, ami 4,6 százalékpontos emelkedést jelent, míg a szakpolitikai hírek aránya 10,2 százalékról 12,8 százalékra emelkedett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.