BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb fejlesztések a FrieslandCampinánál

Az idén mintegy 500 millió forintot fordít saját forrásból műszaki és technológiai fejlesztésekre a FrieslandCampina Hungária Zrt. – mondta el érdeklődésünkre Szautner Péter, a társaság vezérigazgatója. A vállalat mátészalkai üzemében tavaly júniusban lezárt jelentős kapacitásbővülést eredményező beruházás után újabb modernizálást hajtanak végre, amelynek köszönhetően tovább nő a termelési kapacitás, illetve lehetőség nyílik új termékek előállítására is.

A FrieslandCampina hazai vezetőjének véleménye szerint a jelenlegi tejpiaci folyamatok és magyarországi tejárak még nem az Európai Uniós tejkvóta eltörlésének hatására alakulnak így, azokat inkább a szezonális, illetve a világpiaci hatások – a kínálat kereslethez képest gyorsabb bővülése – befolyásolják. A globális tejpiacon az alapanyagárak egyelőre csökkennek, ami részben arra vezethető vissza, hogy egyes nagy termelő régiók többet állítanak elő, illetve eközben a vártnál kisebb mértékben bővült a kereslet világpiacon. Európában annak ellenére hasonló a helyzet, hogy például a legnagyobb tejtermelő országok közé tartozó Németország és Franciaország az elmúlt időszakban a kvótaeltörlés ellenére is kevesebb tejet termelt, mint tavalyi év azonos időszakában.

A hazai tejtermelés az idei év első hónapjaiban közel 10 százalékkal növekedett a tavalyi évhez képest, ám a fogyasztás nem nőtt ennyivel, és a magyar tejpiac nem függetlenítheti magát az európai piaci trendektől sem, így Magyarországon is csökkentek a felvásárlási árak. A piaci prognózisok szerint a harmadik negyedév vége felé már lassú konszolidáció várható Európában és nálunk is, így az év második felében újra emelkedhet majd a tej felvásárlási ára. Az alacsonyabb alapanyagár egyébként érezteti hatását a tejtermékek fogyasztói és akciós árában egyaránt, ami az egy évvel korábbihoz képest csökkent.

A FrieslandCampina Hungária tejfelvásárlási stratégiája keretében stabil viszonyra törekszik partnereivel, ennek megfelelően a tejellátás biztosítására hosszú távú felvásárlási szerződéssel rendelkezik közel 50 hazai beszállítóval. A társaság a termelői kapcsolatok erősítésére és partnerei szakmai támogatására a közelmúltban egy újabb programot indított, amelynek keretében közel 30, főként Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei kis- és közepes termelőt támogatnak. A többéves szerződés mellett szakmai képzéseket és az állománynövelést is finanszírozza a társaság, a projektre éves szinten több tízmillió forintot fordíthatnak.

A cég április végén zárta le a debreceni üzemének eladását, a vevő az Alföldi Tej Kft. volt. Az értékesítés mellett a két cég bérgyártási megállapodást is kötött, mely szerint a korábban a debreceni gyárban előállított termékek a jövőben változatlanul helyben készülnek, és azok forgalmazását továbbra is a FrieslandCampina Hungária végzi.

A vállalat a múlt évben mintegy 24,5 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, ezen belül a feldolgozott termékek árbevétele egyszámjegyű növekedést jelentett 2013-hoz képest. Az árbevétel meghatározó részét a hazai piacon értékesített termékek adják, de emellett a társaság késztermékeket exportál Romániába és Szlovákiába is. Az idén 10 százalék alatti bővülést terveznek. Szautner Péter megítélése szerint a hazai fogyasztásra, illetve a tej és tejtermékek piacának „fehéredésére” is pozitív hatással lenne, ha ebben a körben is csökkentenék az áfát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.