A tizenöt éven felüli magyar lakosság 14 százaléka, azaz közel 1,2 millió ember hallott már a „smart city”, vagyis okosváros kifejezésről, és azt elsősorban a közlekedéssel, a környezetvédelemmel, a turizmussal, a kultúrával és az energiahatékonysággal kötötték össze – hangzott el a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tegnapi, a társaság reprezentatív kutatásának eredményeit bemutató sajtótájékoztatóján. A kutatás szerint a válaszadók 37 százaléka kedvezően tekint a smart city fejlesztésekre, azaz a megkérdezetteknek több mint egyharmada tartja támogatandó beruházásoknak az intelligens városi megoldások kiépítését, viszont az egyértelműen elutasító álláspontot képviselők aránya csak 23 százalék.
Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója szerint a közeljövőben számos hazai város és település indít majd olyan fejlesztési programokat, amelyek a modern technológiát használják a lakosság életminőségének javítása érdekében. Ami az egyes területeket illeti, a legnagyobb támogatottságot a közbiztonság élvezi, itt 86-91 százalékos azoknak a válaszadóknak az aránya, akik fontosnak tartják a fejlesztéseket.
Magasabb az átlagnál emellett az egészségügyben és a közigazgatásban végrehajtandó fejlesztések támogatottsági aránya is: előbbinél 73-79, utóbbinál pedig 72-76 százalékos. Az intelligens közlekedési szolgáltatásokat a válaszadók 63-74 százaléka támogatja, ezen belül a digitális, valós idejű tájékoztatást igénylők aránya a legmagasabb.
Az eszközpark alakulásának kapcsán a felmérés során kiderült, hogy Magyarországon hozzávetőlegesen 8,5 millióan használnak mobiltelefont, és a mobilt használók 57 százalékának van okostelefonja. Saját bevallása alapján a válaszadók 14 százaléka tartozik a magas szintű felhasználók közé, 13 százaléknyian pedig úgy nyilatkoztak, hogy az átlagos szintű felhasználók közé tartozhatnak. A fizetési szokások kapcsán a felmérésből kiderült, hogy a 15 évnél idősebb magyar lakosság 23 százaléka fizetett már a mobiltelefonjának a segítségével: a mobilfizetési megoldások közül a legismertebb és a legmagasabb arányban használt forma az SMS küldésével vagy telefonhívással való fizetés, amelyet a válaszadók 72 százaléka ismer, és 19 százaléka használt már valaha.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.